Nescafé: Duplájára növeli a közvetlen beszerzést

Az elkövetkező 5 évben a Nestlé megduplázza a közvetlenül a termelőktől származó, Nescaféhoz felhasznált kávébab beszerzési mennyiségét, amely  évente 170 000 termelőtől 180 000 tonna termést jelent.

Elindult Mexikóvárosban a Nestlé Nescafé Terv (Nescafé Plan) elnevezésű programja. A projekt intézkedései a Nestlé kávétermesztéssel, -előállítással és -fogyasztással kapcsolatos elkötelezettségét mutatják. A Nescafé Terv olyan elemekből épül fel, melyek segítségével a Nestlé még inkább optimalizálhatja kávé-beszállítói láncát. Az elmúlt 10 évben befektetett 200 millió svájci frankon túl a vállalat 2020-ig további 500 milliót fordít a kávéval kapcsolatos beruházásokra (350 millió frankot a Nescafé Terv részeként, és a fennmaradó 150 milliót pedig a Nespresso-hoz kapcsolódóan).

Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek

Az elkövetkező 5 évben a Nestlé megduplázza a közvetlenül a termelőktől származó, Nescaféhoz felhasznált kávébab beszerzési mennyiségét, amely  évente 170 000 termelőtől 180 000 tonna termést jelent. Az Esőerdő Szövetség (Rainforest Alliance) és a 4C Egyesület (4C Association) támogatásának köszönhetően a közvetlenül beszerzett zöld kávé 2015-re megfelel majd a nemzetközileg elismert 4C fenntarthatósági szabványoknak. Mindemellett, 2020-ra 90 000 tonna Nescafé előállításához használt kávé beszerzési folyamata megfelel majd az Esőerdő Egyesület (Rainforest Alliance) és a Fenntartható Mezőgazdaság Hálózat (SAN, Sustainable Agriculture Network) előírásainak.

A Nescafé Terv részeként 2020-ig a Nestlé 220 millió magas terméshozamú, a különféle fertőzéseknek ellenálló kávécserjét oszt szét a farmerek között. Ennek köszönhetően a termelők felfrissíthetik növényállományukat, amely a jelenlegi termés többszörösét, és ezáltal nagyobb jövedelmet biztosít majd számukra. Közintézményekkel és magánszervezetekkel kialakított együttműködéseken keresztül a Nestlé az elmúlt tíz évben több mint 16 millió kávécserjét juttatott el a világ számos országába, köztük Mexikó, Thaiföld, a Fülöp-szigetek és Indonézia termelőinek. Emellett a vállalat a technológiai támogató programjait is kibővíti, melynek keretében a cég agronómusai termesztési és ugar-gazdálkodási tanácsokkal látják el a termelőket, több mint 10 ezer embert évente. A Nescafé Terv a 2009-ben elindított Kakaó Tervet (Cocoa Plan) követi, amely egy 110 millió svájci frankos befektetés a jobb minőségű kakaótermésért. A Kakaó Terv keretében a Nestlé szintén 2020-ig 12 millió darab, a betegségeknek ellenálló és bő terméshozamot biztosító kakaócserjéket juttat a termelőknek.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a Nescafé, a világ vezető kávémárkája a nevét adja egy olyan kezdeményezéshez, amely értéket teremt a kávétermelés teljes folyamatában az ültetvényeken dolgozó munkásoktól kezdve a fogyasztókig. A Közös Értékteremtés (Creating Shared Value) kiemelt eleme az üzleti stratégiánknak. Egy vállalat hosszú távú sikerességének szempontjából fontos, hogy értéket teremtsen a részvényesei mellett a közösségek számára, amelyben tevékenykedik” – mondta el Paul Bulcke, a Nestlé vezérigazgatója.

Hirdetés
Beszerzési jogi tréning
Beszerzési jogi tréning
Beszerzési jogi tréning
”Beszerzési

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here