Adjon-e a beszerző visszajelzést a sikertelen ajánlattevőknek?

Miért kellene Önnek a beszerzési döntéseit megmagyaráznia?

 

A beszerzés és a supply management funkciók kiemelten fontos szerepet játszanak egy vállalat imidzsének kialakításában, hiszen a beszerzés, az értékesítéssel karöltve, felelős az Önök legtöbb kapcsolatáért az üzleti élet szereplőivel.

A versenytárgyalási folyamat lebonyolításának módja valószínűleg a legfontosabb tényező abban, hogy miként látják a beszállítók az Ön szervezetét, ezért cége pozitív imidzsének a megőrzéséhez kellő gondossággal kell a versenytárgyalási folyamatot lebonyolítania.

A folyamat egyik kiemelt fontossággal bíró eleme a visszajelzés. Ez az angol szakirodalomban debriefing néven használatos, ami már a magyar gyakorlatban is eléggé elterjedt. Tulajdonképpen nem jelent többet, mint azt a megbeszélést, amikor Ön találkozik az ajánlattevőkkel, és elmagyarázza döntése okát: a sikertelen pályázónak azt, hogy miért nem az ő ajánlatukat tartották a legjobbnak, a sikeresnek pedig azt, hogy az ajánlatának mely erősségei alapján kerültek kiválasztásra.

A visszajelzés arra is hasznos, hogy a beszerzők/közbeszerzési szakértők szempontjait megismerhessék és megérthessék a beszállítók, talán így elkerülhetőek az ilyen és ehhez hasonló cikkek.

Csak regisztrált és  bejelentkezett olvasóknak szóló exkluzív tartalom.

Kérjük, jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Hirdetés