Fenntartható város – válaszok a jövő kérdéseire

Nem indulhat úgy új uniós finanszírozási ciklus 2014-ben, hogy Budapestnek nincsenek előkészített közlekedésfejlesztési projektjei.

2011.június 17. (MTI)

Ki kell dolgozni a hosszú távú közlekedésfejlesztési projekteket-mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a Fenntartható város – válaszok a jövő kérdéseire című konferencián csütörtökön.

Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek

Megfogalmazása szerint jelenleg “a szakadék felé haladó vonaton kell mozdonyt cserélni”, de a napi teendőkön túl muszáj hosszú távú tervet készíteni. A vezérigazgató utalt arra, hogy Budapesten az utolsó nagyobb beruházási hullám a ’70-es évek közepén volt, azóta a rendszer fejlesztésére gyakorlatilag nem költött a főváros, ezért “szégyenteljes, méltatlan” állapotok alakultak ki.
Vitézy Dávid úgy vélte: a budapestiek nem tekintenek “idegen dologként” a tömegközlekedésre, a hálózat kiterjedt, ugyanakkor a járműállomány rendkívül elöregedett. Mint hangsúlyozta: olyan projektekre van szükség, amelyekkel be lehet hozni az infrastruktúra hatalmas lemaradását, amennyiben ugyanis az “alap szétporlad, akkor nem biztosítható az üzemeltetés”.
A BKK vezetője elmondta, a tervek között szerepel a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, az évtizedek óta elavult infrastruktúra cseréje, a 3-as metró, a ráckevei és csepeli HÉV vonalának meghosszabbítása; továbbá a 42-es villamos a Havanna lakótelepig járna.
Közlése szerint mintegy száz-száz villamost és trolibuszt szeretnének “csomagban” beszerezni, illetve egy új kocsiszín építése is a tervek között szerepel. Mint mondta, ezek mindegyikét elő kell készíteni és közülük a  leghatékonyabb beruházásokat kell megvalósítani.

Hirdetés
Beszerzési jogi tréning
Beszerzési jogi tréning
Beszerzési jogi tréning
”Beszerzési

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here