Európa sereghajtói között a magyar KKV-k az e-kereskedelemben

A gazdasági eredmények és a fogyasztói bizalom javítása érdekében fogtak össze az üzleti oldal képviselői és a fogyasztóvédők, hogy segítsék a magyar kis- és középvállalatokat az elektronikus kereskedelem területén.

Még van mit fejlődniük a hazai cégeknek, hisz a magyar KKV-k csupán 7.2%-a értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait online. Ez igen alacsony eredmény a 12.8 %-os uniós átlaghoz képest – derül ki az Európai Bizottság által májusban közzétett Digitális Menetrend eredménytáblájából.

Az Árukereső.hu piacvezető internetes árösszehasonlító portál illetve az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület a PSZÁF és az Európai Fogyasztói Központ – Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság bevonásával szakmai workshopot szervez a magyar webáruházak képviselőinek, hogy az elektronikus kereskedelem nyújtotta lehetőségeket eredményesebben használhassák.

Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek

A forgalom növelését célzó marketinges lehetőségek és az elektronikus kereskedelemmel összefüggő pénzügyi ismeretek mellett a fogyasztói bizalom növelése érdekében elismert szakemberek mutatják be a jelenlegi jogi szabályozás, illetve a napokban elfogadott új uniós fogyasztóvédelmi irányelv rendelkezéseit. Erre különösen azért van szükség, mert egy bizottsági felmérés szerint a fogyasztók távolról sem élnek eléggé az online vásárlás lehetőségeivel, ennek fő oka a bizalom hiánya: a megkérdezettek 62 százaléka attól tart, hogy esetleg csalás, átverés áldozata lesz, 59 százalékuk fél, hogy ellopják a pénzét, 49 százalékuk szeretné megkímélni magát az ilyenkor előforduló szállítási problémáktól. Mindezek mellett az eseményen szó lesz a webshopok könnyű használhatóságának trükkjeiről és a csomagkiszállítás új trendjeiről is.

“A webshopok üzemeltetői és a fogyasztók közös érdeke, hogy nagyobb vásárlói bizalom alakuljon ki és Magyarországon is egyre többen használják az Internetet árösszehasonlításra, majd vásárlásra ” – mondta el Rácz István, az Árukereső.hu marketing igazgatója.

“A fogyasztók érdekeit leginkább az szolgálja, ha a kereskedői oldal a mindenkori fogyasztóvédelmi szabályozásnak megfelelően jár el. A fogyasztói bizalom megnyeréséhez szükség van arra, hogy a vállalkozók pontosan ismerjék jogaikat és kötelességeiket” – nyilatkozta dr. Morvay György, az OFE elnöke.

Hirdetés
Beszerzési jogi tréning
Beszerzési jogi tréning
Beszerzési jogi tréning
”Beszerzési

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here