Sokba kerülhet a hamis raklap

A MÁV-REC Kft. a piactisztítási folyamat hatékonyságának növelése érdekében mindent megtesz a magyarországi csererakodólap- piacon tapasztalható rendellenességek felszámolására.

Aki EUR raklapot használ termékei mozgatására, tárolására, tudja, hogy a rakodólapok kérdése örökzöld téma – mondja Bóta Norbert, a magyarországi minõségükért és védjegyoltalmáért felelõs MÁV-REC Kft. ügyvezetõ igazgatója. A felhasználók többsége elfogadta, hogy az azonos mûszaki tartalom mellett készült szabványos rakodólapok alkalmazása hosszú távon nemcsak gazdaságosabb, de alapfeltétele is a jól mûködõ, környezetbarát csererendszernek. Ezért azokat csak engedélyes gyártótól vagy javítótól érdemes vásárolni, illetve engedélyes javítóval javíttatni. A forgalomban lévõ csererakodólap- állomány egy része azonban minõségileg gyenge, gyorsan elhasználódik, és ez egyrészt balesetveszélyes, másrészt magas a javítási költsége.

A szakemberek tudják: ennek nem az a kiváltó oka, hogy hazánkban nagyobb fizikai igénybevételnek vannak kitéve a rakodólapok, mint más országokban, hanem hogy a piacon jelen vannak az engedély nélkül, nem a megfelelõ minõségi elõírások szerint gyártott rakodólapok. A problémák a piac szereplõit és a védjegyoltalmi teendõkkel megbízott felet egyaránt arra ösztönözték, hogy elõsegítsék a jogszerû, szabványos, minõségileg kifogástalan EUR rakodólapok hazai térnyerését. A MÁV-REC Kft. mindent megtesz, hogy felszámolják a nem szabványos EUR rakodólapok gyártását. Fellép az engedély nélküli gyártók és a minõségileg nem megfelelõt forgalmazó kereskedõk ellen. A hatóságok segítségével sikerül elérni, hogy a hamisítók a törvény által elõírt büntetést megkapják. A társaság oktatási anyagot is kidolgozott. Mindezek ellenére a magyar piacon ugyan csökkenõ mértékben, de még most is megjelennek a minõségileg kifogásolható, a szabvány elõírásainak nem megfelelõ, engedély nélkül gyártott EUR rakodólapok – mondja Bóta Norbert. Felhívja a figyelmet arra, hogy ezek nem vehetnek részt a csereforgalomban. A szabványnak való megfelelést minõsítõ jel jelzi. Aktuális problémaként említi az ügyvezetõ igazgató, hogy az elmúlt idõszakban ZSSK Cargo jelzéssel minõségileg nem megfelelõ, magyarországi gyártású EUR rakodólapok kerültek forgalomba. Ezért az említett cég rakodólapgyártóinál és a leendõ gyártói telephelyeken az UIC munkabizottság (Rail Cargo Ausztria, SGS Germany GmbH, UIC Párizs, ZSSK Cargo Szlovákia, Rail Cargo Hungária és MÁV-REC Kft.) elnöke és képviselõi a napokban ellenõrzést tartottak. Ennek eredményeképpen, a munkabizottság több ZSSK Cargo által kiadott gyártási engedélyt visszavont, illetve a folyamatban lévõ engedélyezési eljárás megszüntetésérõl határozott.

Hazánkban – más országokhoz hasonlóan – a rakodólapokba besütött EUR jel nemzetközi védjegyoltalom alatt áll. Ennek tulajdonosa a Rail Cargo Ausztria, amely a védjegyhasználati jogot átadta más vasúti, illetve nemzetközi rakodólap-társaságok részére. Ezen engedélyezõ szervezetek jelét csak az a rakodólapgyártó sütheti be, amely az aktuális évre érvényes gyártási engedéllyel rendelkezik. Amennyiben a felhasználó a rakodólapok átvételénél erre figyel, kiszûrheti, hogy ha nem engedélyes gyártótól származik, vagy a sérüléseket nem engedélyes javító javította. Az ügyvezetõ igazgató szerint a szolgáltatására igényes felhasználó nem használ hamisított, nem megfelelõ mûszaki paraméterekkel rendelkezõ EUR rakodólapot. Az Európa-szerte azonos mûszaki tartalom mellett készülõ rakodólapok alkalmazása akár már rövid távon is gazdaságos. Ez a jól mûködõ csererendszernek köszönhetõ. Mindehhez csak egy kis odafigyelés kell a felhasználók részérõl, melyhez a társaság szakmai támogatást nyújt – mondja a szakember.

Forrás: http://logisztika.com

Hirdetés
MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here