Tíz KKV-ból csak négy költ design-ra

A magyar KKV-k többsége nem hisz a design-ban.

2011. október 6. (marketinginfo.hu)

Különösen az üzleti szerepét nem látják a professzionálisan kialakított arculatnak a kis- és középvállalatok.
A Magyar Formatervezési Tanács a Magyar Formatervezési Díj idei pályázatához kapcsolódóan 2011 szeptemberében felmérést készített a hazai kis- és középvállalatok körében arról, hogy hogyan vélekednek a formatervezés szerepéről. A felmérést a Medián Közvélemény és Piackutató Intézet végezte, 200 működő KKV megkérdezésével.

Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek

Az eredmények alapján ma hazánkban tíz KKV-ból csak négy gondolja, hogy a cége versenyképességét egy professzionálisan kialakított arculat pozitív irányba befolyásolná. Ennél is kevesebben, tízből három vállalat nyilatkozott úgy, hogy a design-t azért alkalmazza stratégiai szinten, hogy segítse a cég piacon való talpon maradását.

Azok a KKV-k, amelyek nem építik bele a design-t a cég mindennapjaiba, elsősorban nem a nehéz gazdasági helyzet miatt nem alkalmaznak kreatív szakembereket, például grafikust vagy formatervezőt: a megkérdezettek pusztán 3 %-a jelölte meg okként az anyagi erőforrás hiányát. A többség (74 %) egyáltalán nem is gondol arra, hogy a design az üzletét támogathatná.

Vannak azonban bíztató jelek is: a cégek negyede például úgy látja, hogy a design alkalmazása már megtérült vagy pár éven belül kézzelfogható hasznot fog hozni a vállalat számára. A kutatás szerint jellemzően a döntéshozói szerepben levő gazdasági vezetők azok, akik egy KKV-n belül fontosnak tartanak egy professzionálisan kialakított arculatot (57 %), illetve a design stratégiai szintű alkalmazását (43 %).

Hirdetés
Beszerzési jogi tréning
Beszerzési jogi tréning
Beszerzési jogi tréning
”Beszerzési

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here