A magyarok 29 ezer forintot szánnak karácsonyi ajándékra

Karácsonyi ajándékvásárlásra a magyarok mindössze 4 százaléka venne fel hitelt, s közel ugyanennyien tartják elfogadhatónak az ilyen célú hiteligénylést – állapítja meg a COFIDIS és az NRC friss, reprezentatív kutatása.

A COFIDIS Magyarországi Fióktelepe szerdai közleményében ismerteti: a legtöbben 5-6 ember számára vásárolnak az idén karácsonyi ajándékot. Minden harmadik magyar ennél jóval több, legalább 7 családtagot, barátot ajándékoz meg, ám a megkérdezettek 8 százaléka azt tervezi, hogy senkit sem ajándékoz meg idén.
Úgy tűnik, mindenki azt vesz ajándékba, amit maga is kapni szeretne: a férfiak inkább műszaki cikket, míg a nők ruhát, könyvet és illatszert vásárolnak. A kutatásból kitűnik, hogy a hölgyek számára a társas kapcsolatok karácsonykor is nagyon fontosak, ők több személyt terveznek megajándékozni, mint a férfiak, akik inkább kevesebb megajándékozottal számolnak, de rájuk személyenként többet költenek.

A kutatás szerint a magyarok átlagosan 29 ezer forintot szánnak karácsonyi ajándékra, egy megajándékozottra átlagosan 6 ezer forintot költenek, ám a tapasztalatok szerint az ajándékokra szánt összeg a vásárlás hevében még emelkedhet. Minden harmadik megkérdezett mindössze 10 ezer forintból, vagy annál is kisebb összegből gazdálkodhat, azok aránya pedig, akik 100 ezer forintnál is többet szánnak a karácsonyi ajándékokra, mindössze 4 százalék.
Nagyobb összegű beruházást kevesen időzítenek karácsonyra, nem jellemző tehát a nagyobb értékű tárgyak “karácsonyi ajándékként” való címkézése. Például LCD, illetve plazma tévét a megkérdezettek 8 százaléka tervez vásárolni az elkövetkező 3 hónapban, de mindössze 2 százalék szánja ezt karácsonyi ajándéknak.
Ennél jóval többen, a megkérdezettek 37 százaléka tervez nagyobb összegű terméket vagy szolgáltatást vásárolni a háztartás számára nem feltétlenül a karácsonyhoz kapcsolódóan, hanem az elkövetkező három hónapban. A legtöbben lakásfelújítást, korszerűsítést (17 százalék), valamilyen bútor, berendezés (12 százalék) vagy konyhai gép (10 százalék) vásárlását tervezik.
A megkérdezettek fele tervezi kisebb értékű termék, szolgáltatás vásárlását az elkövetkező három hónapban saját részre. A legtöbben (21 százalék) ruhát és kiegészítőket vennének, ugyanennyien tervezik szépségápolási cikkek és illatszerek vásárlását. A márkás élelmiszerek, italok a képzeletbeli bevásárlólista harmadik helyén állnak, míg a negyedik helyet a könyvek foglalják el. Míg a hölgyek 18 százaléka tervez könyvet vásárolni, addig a férfiak mindössze 11 százaléka venne olvasnivalót saját maga részére.
A következő három hónapban minden harmadik magyar tervezi, hogy az ünnepektől függetlenül vásárol még meglepetést. Az ajándékok között a márkás élelmiszerek, italok a legnépszerűbbek, ezeket a válaszadók 17 százaléka venné meg ismerősei számára az elkövetkező három hónapban nem kifejezetten karácsonyi ajándékként.

Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek
Ártárgyalás tréning beszerzőknek

Az elkövetkező három hónapban nagyobb összegű beruházásra vállalkozók 28 százaléka tervezi hitelből finanszírozni kiadását. A legtöbben autóvásárláshoz szeretnének hitelt felvenni, a lakásfelújítást, valamint a nagyobb értékű műszaki cikkek beszerzését négyből egy ember szeretné hitel segítségével megvalósítani.
A szeretteiknek szánt karácsonyi ajándék megvásárlásához a megkérdezettek 4 százaléka tartja valószínűnek, hogy hitelt fog felvenni. Az ilyen célra felvenni kívánt hitelek átlagos értéke 99 ezer forint. Ez összecseng azzal, hogy a COFIDIS kutatása szerint a magyarok mindössze 3 százaléka tartja felelősségteljes döntésnek az ajándékvásárlási célú hitelfelvételt. Az olyan hosszú távon is megtérülő, “okos” hitelek, mint a fűtésrendszer korszerűsítése vagy a tanulmányok finanszírozására felvett hitelek sokkal inkább elfogadottak. A legtöbben (66 százalék) a lakásvásárlásra és az egészségügyi kezelésre (52 százalék) felvett hitelt tartják elfogadhatónak.
A kutatást az NRC 2011 novemberében a 18-69 éves korosztályon, ezer fő bevonásával, országos reprezentatív mintán végezte.

Hirdetés
Beszerzési jogi tréning
Beszerzési jogi tréning
Beszerzési jogi tréning
”Beszerzési

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here