A Deloitte egy most közreadott összeállításában a napokban bevezetett beutazási tilalmak, határlezárások, nyitvatartási korlátozások és karanténok következményeit igyekezett minél részletesebben összefoglalni. A téma jelentősége nem elhanyagolható – a cég meglátása szerint ezek a tényezők nagyobb hatással bírnak a szerződéses kötelezettségek teljesítésére, mint az eddigi, áruforgalom visszaeséséből adódó, az ellátási láncot érintő nehézségek.
A Deloitte “kisokosa” abban nyújt segítséget a vállaltok/vállalkozások döntéshozóinak, hogy igyekszik érthetően tisztázni, milyen lehetőségek adottak, ha a járványhelyzetből adódóan nem sikerül a szerződésben rögzítettek teljesítése. Ennek érdekében olyan jogi kategóriákat jár körbe, mint:
- az ellenőrzési körön kívül eső tényállások;
- az előreláthatóság, kárelhárítás;
- illetve az ellehetetlenülés.
Az összeállítás nagy erénye továbbá, hogy javaslatokat is megfogalmaz a menedzsment számára a kockázatok elkerülése és minimalizálása érdekében. Ennek részeként az alábbi területeket járja körbe:
- az ellátási probléma megfelelő meghatározása és ennek dokumentálása;
- a felelősség megosztásának pontos ismerete az alkalmazandó szerződés alapján;
- a felelősség megosztásának pontos ismerete az alkalmazandó jog alapján;
- proaktív hozzáállás a hatékony megoldás érdekében;
- a szerződés módosításának lehetősége;
- jövőre való felkészülés.
A Deloitte tájékoztatójának teljes anyagát ide kattintva közvetlenül is elérheti!