A hirdetők tolják el a tenderek határidejét, és ne írjanak ki újat

A lentiekben változatlanul közöljük a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) COVID-19 járványhelyzet jelenlegi kezelésére vonatkozó javaslatait, amely a szervezet honlapján jelent meg.

Amint erről korábban tájékoztatást adtunk, a MAKSZ tagügynökségei 2020. március 16-tól otthoni munkavégzéssel szolgálják ki ügyfeleiket és menedzselik azok kampányait.
Az első pár nap tapasztalatai alapján megállapítható, hogy a rendszerek működnek, az ügynökségek a kiélezett és gyorsan változó helyzetben is kezelik a felmerülő feladatokat.
Az otthoni munkavégzés, s a kollégák egymástól való távolsága ugyanakkor természetesen nehezíti a munkát és sokszor lassítja a folyamatokat.

Ráadásul a kialakult helyzet, s még inkább a kiszámíthatatlanságból fakadó bizonytalanság miatt ügyfél oldalon számos prompt kérdés és kérés merül fel szinte folyamatosan, amik jelentős erőforrásokat kötnek le az ügynökségeknél.

Az ügyfelek, alvállalkozók, médiatulajdonosok és sales house-ok is egyre többen döntenek úgy, hogy csökkentett üzemmódra és/vagy otthoni munkavégzésre térnek át, ami szintén nehezíti a kapcsolattartást.

A fentiek miatt a MAKSZ tagügynökségei két kéréssel fordulnak az ügyfelekhez és a média, illetve egyéb partnerekhez:

  1. Azt kérjük az ügyfelektől, hogy a jelenleg futó, még kiírási, megfelelési, vagy ajánlati anyag leadási fázisban lévő tendereket halasszák el és a válsághelyzet lezárásig ne is írjanak ki újat. Meggyőződésünk, hogy a tender-eljárások sokkal sikeresebbek és eredményesebbek lehetnek a bizonytalanságok elmúltával.
  2. Azt kérjük az ügyfelektől, a média és egyéb együttműködő partnerektől egyaránt, hogy a számlákat fogadják be digitálisan e-számlaként, vagy pdf-formátumban is, illetve hogy maguk is digitális formában küldjék a saját számláikat. Mindezzel szeretnénk csökkenteni annak esélyét, hogy akár a saját munkatársaink, akár a partnerek dolgozói megfertőződjenek. Ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy a cash-flow folyamatok ne duguljanak el és ne nehezítsék még jobban a helyzetet. (Tájékoztatásul megjegyezzük, hogy nemzetközi ajánlások alapján több tagügynökségünk minden postai küldeményt egy hétig ’karanténba’ helyez és csak a 7. nap eltelte után bont fel.)

Tagügynökségeink a továbbiakban is szervezett módon, egymással szorosan egyeztetve kezelik a felmerülő problémákat és kérik, hogy partnereink a fenti két területen is segítsék a legjobb megoldások megtalálását.

Forrás: http://maksz.com/koronavirus-maksz-javaslat.php