A létesítménygazdálkodási szakágak közül talán az étkeztetési szolgáltatások beszerzését a legnehezebb lebonyolítani objektív szempontok alapján. Hogy egy étel finom vagy sem, bizony meglehetősen szubjektív így, ha nem kizárólag az ajánlati ár alapján akarunk dönteni, bizony érdemes az alábbi lehetőségeket figyelembe venni a szolgáltatás beszerzése és majdani teljesítményértékelése során. A Prizma Csoport szakértői segítségével elhoztuk a legfontosabb szempontokat, amelyeket étkeztetési szolgáltatások beszerzése esetén érdemes figyelembe venni.
1. Tisztaság, tisztaság, tisztaság!
Az étkeztetési szolgáltatások minőségének egyik méltatlanul mellőzött fokmérője a higiéniai és az élelmiszerbiztonság, hiszen a legkisebb ételfertőzés is komoly üzemi és erkölcsi veszteséget okozhat a megrendelőnek. A HACCP rendszer fenntartásáról szóló tanúsítvány bekérésénél többet is tehetünk, például ellenőrizzük a pályázók által elért vizsgálati eredményeket a NÉBIH honlapján vagy vizsgáljuk meg, hogy alapanyag beszállítóik is rendelkeznek-e a szükséges élelmiszerbiztonsági igazolásokkal.
2. Szakértők által összeállított étrend
Napjainkban egyre nagyobb szerepet kap a helyes táplálkozás, az egészségtudatos életmód. A dietetika, a táplálkozástudomány elsődleges célja, hogy segítsen ennek személyre szabott kialakításában, illetve a meglévő betegségekhez igazodó étrend elkészítésében. Az a szolgáltató, aki dietetikust alkalmaz az étrendek tervezéséhez az egészségtudatos, reform menüsorok összeállításában, az nem csak nagy hangsúlyt fektet az általa nyújtott szolgáltatás minőségének magas színvonalú biztosítására, hanem kiemelten gondoskodik partnerei egészségéről. Az igényeknek megfelelő étlapok tervezésén és a szakszerű tápanyag számításokon kívül, ellenőrzi az ételek készítésének folyamatát, különös tekintettel az ételérzékenyek számára készült ételekre.

3. Kevesebb több!
15:00 órakor is legyen elérhető a teljes választék? Biztosítson a szolgáltató akár 5-6 féle menüt és a’la carte ételeket folyamatosan? Minél több fajta ételt kell a szolgáltatónak kínálnia az üzemi étkezdében, annál magasabbak lesznek az árak, mert nehezebben tervezhető melyik ételből milyen mennyiség adható el. Egy okosan kialakított előrendelő és fizetési rendszer mindenképpen kedvező hatással van az árakra és a kiszolgálás gyorsaságára.
4. Kommunikáció!
A munkahelyi étkeztetés a megrendelő, a megrendelő munkavállalói és a szolgáltató alkotta háromszögben valósul meg, ahol bizony néha nehéz megtalálni a összhangot. Pályázati és működési feltétel kell legyen a megfelelő kommunikációs rendszer kialakítása, a vevők elégedettségének mérése.

5. Pontos alapadatok!
Mint minden szolgáltatásnál, bizony az étkeztetésnél is roppant fontosak a minél pontosabb bázis adatok. Ezekkel nem üzleti titkokat adunk kis, ha lehetővé tesszük a szolgáltató számára, hogy pontosan megtervezze az étkező üzemeltetését. Így tehát, ne felejtsünk el információt adni a dolgozói létszámról műszakonkénti és fizikai-szellemi bontásban, a korábbi időszakok vendégszámáról és tálcaértékéről, a speciális étkezési igényű munkavállalókról vagy a protokoll bekészítésekről.
+1 A konyha érték!
Az üzemi konyhában található berendezések bizony elég komoly értéket képviselnek. Tűz- és munkavédelmi szempontból biztonságos működésük, hosszú távú használhatóságuk nagyban múlik a napi használat és tisztítás szakszerűségén, a rendszeres karbantartás elvégzésén. Legyen egyértelmű már a pályázatban, mit várunk el a szolgáltatótól a karbantartás keretein belül és azt rendszeresen ellenőrizzük is.
Reméljük, hasznosnak és érdekesnek találták a Prizma Csoport beszerzési tippjeit. Ha további kérdéseik lennének, forduljanak bizalommal szakembereikhez vagy további információkért látogassanak el weboldalukra.