Októberben a vártnál kevésbé romlott, és továbbra is recessziós aggodalmakra utal a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban a Conference Board gazdaságkutató intézet kedden publikált felmérése alapján.
A fogyasztói bizalmi index októberre vonatkozóan a várt 100,0 pont helyett 102,6 pontra csökkent a szeptemberi 104,3 pontról.
A fogyasztók aktuális üzleti és munkaerőpiaci helyzetre vonatkozó megítélését számszerűsítő mutató 143,1 pontra csökkent a szeptemberi 146,2 pontról. A kilátások megítélését számszerűsítő indexe – amely a fogyasztók jövedelmi, üzleti és munkaerő-piaci feltételekre vonatkozó rövid távú véleményén alapul – októberben enyhén 75,6-ra csökkent a szeptemberi 76,4 pontról. A várakozási index 80 pont alatti értéke hosszú távon szerzett tapasztalatok alapján recessziót jelez előre egy éves időtávon belül.
„A fogyasztói bizalom októberben ismét csökkent, már a harmadik egymást követő hónapban” – mondta Dana Peterson, a Conference Board vezető közgazdásza. „Az októberi visszaesés az aktuális helyzet és a kilátások megítélésében is romlást tükröz. Az írásos válaszok azt mutatták, hogy a fogyasztókat továbbra is leginkább az emelkedő árak foglalkoztatják, különösen az élelmiszer- és benzinárak. A fogyasztók aggodalmukat fejezték ki a politikai helyzet és a magasabb kamatlábak miatt is. A háborúk/konfliktusok miatti aggodalmak is erősödtek. A fogyasztói bizalom csökkenése különösen a 35 éves és annál idősebb lakástulajdonosok körében volt kimutatható és nem korlátozódott egyetlen jövedelmi csoportra sem.”
https://www.conference-board.org/topics/consumer-confidence
MTI