Ha a beszerző nem fizet: nehézségek a Saab autógyárnál

Stockholm, 2011. március 30., szerda (MTI/Dow Jones)

Alkatrészhiány miatt néhány órára leállt a svéd autógyártó Saab trollhattani üzeme kedden – közölte a vállalat IF Metall szakszervezeti ága szerdán.

A szakszervezet vezetője, Hakan Scott elmondta: ez időnként előfordul, minden órában érkeznek teherszállítmányok a gyárba és, ha valami történik egy teherautóval, akkor az hatással van a gyártási folyamatokra. Az üzemben szerdán már a szokásos ütemben folyt a termelés – tette hozzá.

A társaság elismerte, hogy egyes beszállítók szüneteltették szállítmányaikat, mivel egyes kifizetésekről és a feltételekről tárgyalások folytak. A társaság közleményében arról tájékoztatott, hogy “megfelelő anyagi fedezettel rendelkezik rövid távú kötelezettségeinek teljesítéséhez és pénzügyi helyzetének és tőkestruktúrájának megerősítésére törekszik”.

A Spyker Carsnak, a Saab tulajdonosának vezérigazgatója hétfőn a svéd nemzeti államadósság-kezelő iroda képviselőivel találkozott, hogy megnyugtassa: képes teljesíteni a kormánygaranciáról szóló megállapodásban rögzített kötelezettségeit.

Svenake Berglie, a skandináv autóipari társaságok beszállítóit képviselő kereskedelmi szervezet vezetője ugyanakkor szerdán úgy nyilatkozott a Dow Jones hírügynökségnek, hogy a Saabnak voltak és jelenleg is vannak nehézségei számlái kifizetésével.

Svéd lapértesülés szerint a Saab reklámügynöksége, a Lowe Brindfors is leállította az autógyárnak végzett összes munkáját a kifizetetlen számlák miatt.

A DB Schenker szállítmányozási vállalat, amely a Saab üzemeinek alkatrészellátását biztosítja szerdán arról számolt be, hogy leállította szállítási tevékenységét a svéd autógyárnak. A társaság szóvivője úgy fogalmazott: “a hét elején hoztuk meg a döntést és azóta néhány kifizetést már megkaptuk, ami lehetővé teszi, hogy néhány fuvar elinduljon, olyanok, amelyek a legszükségesebbek a gyártási tevékenység folytatásához”.

A szóvivő nem kívánta részletezni, hogy mennyi pénzzel is tartozik a Saab, azonban leszögezte: “az összeg nagy, máskülönben nem hoznánk ilyen döntést”. “Nem kérünk több pénzt a szállításért, csak azt szeretnénk, ha teljesítenék a szerződésben vállalt kötelezettségeiket” – tette hozzá.

A holland Spyker Cars 2010 februárjában állapodott meg a General Motors amerikai autógyártóval a Saab megvásárlásáról. A veszteséges svéd vállalatért akkor 74 millió dollár készpénzt fizetett a holland társaság és az amerikai vállalatnak további 326 millió dollár értékben bocsátott ki elsőbbségi részvényeket. A svéd kormány 400 millió eurós hitelgaranciával állt az ügylet mögé.

A Spyker 2010-ben 31.696 Saab-gyártmányú autót értékesített, szemben a tervezett 50 ezerrel. A társaság idén 80 ezer, 2012-ben pedig 120 ezer autót kíván értékesíteni. A Spyker 2010-ben 218 millió eurós nettó veszteséget könyvelt el.

A Saab vezérigazgatója, Ake Jonsson pénteken jelentette be, hogy május 19-i hatállyal nyugdíjba vonul. A vezérigazgató néhány nappal azután hozta nyilvánosságra döntését, hogy a vállalat pénzügyi igazgatójának jelölt Nils-Johan Andersson bejelentette: nem vállalja a kinevezést.

A Spyker részvényeivel 8,8 százalékkal alacsonyabb árfolyamon kereskedtek szerdán délelőtt. A Spyker részvények árfolyama múlt csütörtök óta 20 százalékkal esett.

Hirdetés

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..