A Tesco duplázni készül Közép-Kelet-Európában

A jelenlegi kétszeresére akarja növelni a Tesco közép-kelet-európai érdekeltségeinél a profitrátát, az erre vonatkozó terveket szerdán ismertette a társaság.

2011.június 24. (MTI)

A francia Carrefour és az amerikai Wal-Mart után a világ harmadik legnagyobb áruházlánca a tervei szerint a térségben 10 százalékos profitrátát ér el 2014-ig, egyebek mellett a helyben gyártott termékek arányának növelésével, új áruházak megnyitásával és a szolgáltatások körének bővítésével.

A Tescónál már áprilisban, a tavalyi eredmények ismertetése kapcsán említést tettek arról, hogy a globális profitrátát a jelenlegi 12,9 százalékról 14,6 százalékra akarják növelni 2014/2015-ben, s ennek a tervnek fontos része a közép-kelet-európai régió jövedelmezőségének a javítása.

Ezt elsősorban a forgalom növelésével akarják elérni, amihez egyebek mellett a meglévő hipermarketek átalakítását, mintegy ötezer új termék bevezetését, a szolgáltatások bővítését, a kisebb alapterületű Tesco áruházak számának növelését vették tervbe.

Javíthatja a megtérülési mutatókat az áruházak következetesebb megtervezése, mert ezzel jelentősen csökkenthetők az építési költségek is. A társaságnál tervbe vették azt is, hogy a helyi termékek – például előrecsomagolt hús, állateledel, édesipari termékek – beszerzésének növelése mellett csökkentik a regionális logisztikai központok számát, várhatóan 22-ről 10-re.

A Tescónak Magyarországon Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Törökországban vannak áruházai a térségben.

A társaság 12,3 százalékkal növelte nyereségét a 2010-es üzleti évben az egy évvel korábbihoz képest, a növekedés elsősorban az ázsiai fellendülés hatása, az árbevétel és a nyereség kétharmadát kitermelő hazai piacon viszont a cég saját várakozásaitól is elmaradtak az eredmények. Magyarországon bruttó árbevétele 666,5 milliárd forint volt, és 70,5 milliárd forintot adózott, amivel számításai szerint az ötödik legnagyobb adófizető volt.

Hirdetés

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..