Magyarországon is beszállítókat keres a Tesco Group

Magyarországon is globális beszállítókat keres a Tesco Group, amely itthon jövőre ezer új munkahely létrehozását tervezi. A cég nemzetközi beszerző csapata és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által szervezett exportfórumon 22 kis- és közepes magyar vállalkozás mutatkozhatott be.

 

Dobos Erzsébet, a HITA elnöke szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón elmondta: a november 20-21-én megrendezett fórumon részt vevő cégek négy ágazatból – elektronika, műanyaggyártás, papír- és textilágazat – érkeztek. Az eddigi visszajelzések pozitívak, minden remény megvan arra, hogy minél több magyar cég a multinacionális vállalat beszállítójává váljék. A HITA elnöke hangsúlyozta: a Tesco az egyik legnagyobb brit befektetőként közel 22 ezer embernek ad munkát, és 1300 magyar beszállítóval áll kapcsolatban, főleg az élelmiszerágazatból.

Danny Wong, a Tesco Hong Kong beszerzési vezetője elmondta: az exportfórumot ők kezdeményezték, és Európában elsőként Magyarországon tartottak ilyen rendezvényt. Céljuk a helyi gyártók segítése abban, hogy kilépjenek a globális piacra a Tesco három kontinensen – Európa, Ázsia, Észak-Amerika – jelen lévő hálózata segítségével.

A Tesco a világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi lánca több mint 6200 áruházzal, beszállítóik 65 milliós vevőkört érhetnek el 13 olyan országban, amelyek a világ GDP-jének 65 százalékát adják – közölte a beszerzési vezető. A nemzetközi cég Magyarországon is beszállítókat keres, érdeklődésük középpontjában főleg elektronikai cikkek, játékok, irodaszerek, kertészeti és sportcikkek állnak. Danny Wong a magyar cégekkel folytatott kezdeti tárgyalásokat ígéretesnek nevezte.

Magyarországon a központban végrehajtott beruházás révén, illetve meglévő üzletek fejlesztésével jövőre ezer új munkahelyet terveznek – mondta Kamal Chauhan, a Tesco Global Áruházak Zrt. iparcikk-kereskedelmi igazgatója, hangsúlyozva: céljuk az, hogy továbbra is hozzájáruljanak a magyar gazdaság növekedéséhez, hiszen, "ami jó Magyarország számára, az jó a Tesco számára is".

A Tesco mindig is elkötelezett volt a hazai beszállítók felé, jelenleg 1500 beszállítójuk közül 1300 magyar – mondta Kamal Chauhan -, akiket segíteni szeretnének abban is, hogy a nemzetközi áruházláncon keresztül elérjék az exportpiacokat is. A vállalkozások ilyen irányú fejlesztésével három-öt év távlatában szeretnének nettó exportőrré válni. A kis- és közepes vállalkozásokkal külön csapat foglalkozik, az eddigi eredmények biztatóak, az idén mintegy megduplázták a helyi beszállító kkv-k forgalmát.

(MTI – mti.hu)

Hirdetés