Csak a vásárlók negyede választja a low-budget árucikkeket

A magyar lakosság saját bevallása szerint nagyon árérzékeny, az NRC piackutató friss felmérése szerint azonban csak a vásárlók negyede választja valóban a legolcsóbb árucikket szinte minden termékkategóriában.

NRC piackutató friss felmérése szerint az aktív vásárlóréteg többsége a megszokott márka mellett dönt.

A 18-59 éves magyar lakosság körében végzett reprezentatív kutatás eredménye szerint a márkahűség, az ár-érték arány mérlegelése és a racionalitás az esetek többségében felülírja a "legolcsóbbat keresem" hozzáállást.

Havi nagybevásárlást a lakosság 86 százaléka tart, melyek főszereplői továbbra is a nők, de már a férfiak kétharmada is aktívan kiveszi részét ebből a feladatból.

Háromból két vásárló lista alapján veszi meg az élelmiszereket, de az árukínálat és az akciók miatt jó néhány árucikkel hajlamosak bővíteni az előzetesen összeírt tételeket. A bevásárlást végzők 43 százaléka bevallottan sokszor a kedvezmények hatására vásárol meg olyan terméket, amit eredetileg nem tervezett.

A kosarakban legnagyobb aránnyal az alapélelmiszerek kapnak helyet, de a 18-29 éves korosztály nagyobb eséllyel egészíti ki ezeket nassolnivalókkal.

A lakosság 56 százaléka jellemzően a bevált márkákat választja a legolcsóbb helyett, mindössze 26 százalék azok aránya, akik vásárlási döntéseiket többnyire az ár alapján hozzák meg.

Az adatok az NRC 2014 februárjában a 18-59 éves hazai lakosság körében készült Omnibusz kutatásából származnak, 1200 fős reprezentatív adatfelvétellel.

(MTI – mti.hu, 2014.05.12.)

Hirdetés