Hazánkban csak minden ötödik új abroncsvásárló erősíti a hölgyek táborát, de számukra lényegesen fontosabb a teljes körű szaktanácsadás, mint a férfiak számára, derült ki a Bridgestone közel 70 szervizműhely vezetője körében végzett felmérése során.

Vásárlási szokásaink jelentős átalakuláson mentek keresztül az elmúlt évtizedben, így a hölgyek nemcsak egyre nagyobb vásárlóerőt képviselnek, de a családi vásárlások esetében is 70-80%-ban hozzák meg a végső döntést. A megkérdezett szervizműhelyek vezetői szerint ez a trend egyelőre még nem érvényesül a gumiabroncsok vásárlásakor: csak minden ötödik új abroncsvásárló erősíti a hölgyek táborát, így a gumivétel továbbra is jellemzően a férfiak tisztje. Jelentősen árnyalja ugyanakkor a képet, hogy míg a férfiak céltudatosan, határozott elképzeléssel érkeznek az üzletbe és döntésüket elsősorban az új abroncsok ára befolyásolja, addig a hölgyek shoppingélményként tekintenek az abroncsvásárlásra: mintha új cipőt vennének, ezúttal szeretett autójukra.

A vásárlási döntés meghozatalának első lépése az információgyűjtés: a szervizműhelyek vezetői szerint elsőként a férfiak és a nők is az interneten informálódnak, de míg a férfiaknál az aktuális abroncstesztek és a kinézett abroncsok ára már ekkor erősen befolyásolják a végleges vásárlást, addig a hölgyek a barátok, ismerősök tapasztalataira és tanácsaira hallgatnak, vagy online fórumokon tájékozódnak, kikérve egy-egy szakember véleményét.

Külön érdekesség az akciók kérdése. Míg az árleszállításokat és akciókat jellemzően a nők 85%-a és a férfiak 70%-a is kihasználja más termékek esetén, addig ez az arány új abroncsvásárlás esetén már kevésbé érvényesül. A hölgyek jellemzően rugalmasabbak az ár szempontjából, ugyanis az esetek 90%-ában figyelembe veszik az ár-érték arányt, vagyis az adott abroncs menettulajdonságait is. A Bridgestone tapasztalatai alapján az ár-érték arány kiemelkedően fontos a családoknál, ahol a gyerekek biztonsága érdekében gyakran születik döntés a jobb teljesítményt és rövidebb féktávot biztosító prémium abroncsok vásárlása mellett. A szervizvezetők úgy gondolják, hogy a hiteles szakmai tanácsadás és szakmai kapcsolat építése hosszú távon is kifizetődő: a tapasztalatok alapján később a nők 70%-a, míg a férfiak 60%-a tér vissza az üzletbe, ha gumicserét, vagy új abroncs vásárlását tervezi. Vagyis az abroncsvásárlás során adott hatékony szakmai tanácsadás hitelességet, bizalmat és megbízhatóságot épít.

Az információgyűjtést követően a hölgyek a gumiszerviz felkeresésekor is máshogy hozzák meg a végső döntést, mint az urak. Míg a férfiak az üzletbe való belépéskor már pontosan tudják, hogy melyik márkát milyen méretben és mennyiért szeretnék megvásárolni, addig a hölgyek részéről a vásárlás fontos részét képezi a személyes szakmai tanácsadás. A Bridgestone által megkérdezett szervizpartnerek fontosnak tartották kiemelni, hogy a hölgyek ilyenkor már gyakran tisztában vannak az alapvető információkkal, és ekkor győződnek meg az eladó felkészültségéről és szakmai hozzáértéséről: vagyis arról, hogy jó döntést hoznak, ha az adott szervizben vásárolnak. A tanácsadás szerepe így kiemelkedően fontos: a hölgyek 70%-a ugyanis – a szakmai tanácsot megfogadva – már az első szervizlátogatásnál vásárol új abroncsot, ha az valóban szükséges.

Hirdetés