Egyre többen fektetnek vállalati közösségi megoldásokba

A közösségi média visszafordíthatatlanul megváltoztatta a globális üzleti folyamatokat.

Az információs robbanás, a rugalmas munkavégzés és a globális összekapcsolhatóság korában a munkavállalók villámgyorsan oszthatnak és terjeszthetnek információkat, dolgozhatnak ötleteken vagy projekteken földrajzi határok nélkül.

A vállalati közösségi hálózatok stratégiai jelentőségűek a Magyarországot, Horvátországot, Szlovéniát és Szerbiát magában foglaló régió üzleti életében is. Az IDC idei kutatása alapján a régió vállalatainak 57 százaléka létfontosságúnak tartja a közösségi együttműködést piaci szerepének megőrzéséhez. Az eredmény egybe vág a cég egy korábbi, vállalati informatikai igazgatók körében végzett felmérésével is: a CIO-k túlnyomó többsége úgy véli, hogy az informatikai beruházások hangsúlya a belső ügyintézés területéről egyre inkább az ügyféloldali, “front-end” megoldások, például az ügyfélkapcsolat-menedzsment, az értékesítést automatizáló funkciók, illetve a call centerek felé tolódik el.

A vállalati kommunikációban és kollaborációban egyre népszerűbbek a hírfolyamok, blogok, mikroblogokon, nem beszélve a fórumokról és különféle online csoportokról. Ezek a rendszerek a Facebook, Instagram, YouTube, Gmail, LinkedIn legjobb funkcióit ötvözik, és minden korábbinál hatékonyabbá teszik a munkavégzést.

Arra a kérdésre, hogy 2016-ban milyen technológiákba fektetett legtöbbet a cég a digitális fejlődés előmozdítására, a 250 főnél többet foglalkoztató vállalatok 57 százaléka a fenti kollaborációs megoldásokat említette. Az 5000 főnél nagyobb cégek esetében ez az arány 62 százalék volt. A második helyen az online és mobil értékesítési csatornák szerepeltek (54% a kisebb, 58% a nagyobb vállalatoknál), de még a dolgozók számára fejlesztett mobilapplikációkat is 43 illetve 51 százalékban említették a megkérdezettek.

Hirdetés