Jó év volt 2016 az építőanyag-kereskedelemben

A tavalyi évben megkezdett építkezések 2016-ban a szerkezetépítés forgalmát növelték, idén pedig valószínűleg az építőanyag-forgalmat fogják erőteljesen növelni – állítja a GfK építőanyag-kereskedői paneladataira alapozva. A piac összforgalma 21 százalékkal bővült.

A GfK építőanyag-kereskedői paneljának értékesítési adatai (POS Tracking) alapján a 2016. év jónak bizonyult az építőanyag-kereskedelem számára: a piac 21 százalékkal bővült, amely így megközelítette a 300 milliárd forintos határt. Különösen szép ez az eredmény annak fényében, hogy nem szerepel benne egyéb barkácstermékeket forgalmazó kereskedelmi egységek forgalma, valamint az állami megrendelésre létrejött direkt beszállításon alapuló projektek építőanyag-forgalma, így az útépítés sem.

Az elmúlt év során a szerkezetépítés bizonyult a legmasszívabbnak, növekedése elérte a közel 40 százalékot. A szerkezetépítés kategóriába a vasáru, falazat, tető, kémény és nyílászárók piaca értendő, mely termékek az összforgalom 40 százalékát képviselték.

A 2016. évi adatok azt mutatják, hogy a legkiemelkedőbb hónap az augusztus volt, és jól látszik, hogy a falazat- és a tetőforgalom szépen együtt mozognak. Ami jól kivehető, hogy a szerkezethez tartozó vasáru forgalma márciustól stabil szintet hozott. A nyílászárók piaca éves szinten nem nőtt, viszont jól látszik, hogy az év második fele az elsőnél lényegesen erősebb volt.

Forrás: GfK Hungária

A második legnagyobb részpiac az építési anyagoké, amely 6 százalékos értékbeli növekedést ért el, és súlya a piacon 29 százalék. Ezen belül a hőszigetelés minden kellékével együtt 10 százalékos növekedést realizált, míg a végső homlokzatképző anyagok forgalma 14 százalékkal nőtt.

“Figyelembe véve, hogy a szerkezetépítési szektorban 2016-ban bekövetkezett rendkívüli növekedést az építési anyagok iránti kereslet természetszerűleg követni fogja 2017-ben, az építési anyagok forgalmának erőteljes növekedésére számítunk az idei évben” – mondta el Sztupár Andrea, Industry Lead – Home&Living, GfK.

Hirdetés