Kiút az ülő munka okozta fájdalomrengetegből

Az ülő munka – ahogy ezt kapcsolódó cikkeinkben korábban is többször leírtuk – bizony komoly egészségügyi kockázatokkal jár. Pedig legtöbbünk számára ez megkerülhetetlen. Vajon van fény az út végén? Erre ad választ partnerünk írása! (Szponzorált tartalom)

Gondolom nem árulok el nagy titkot azzal, hogy elmondom: ezt a cikket jómagam is ülés közben a székemből írtam, de gondoltam ennyit rááldozok az egészségemből, hiszen ha már egy ember elolvasta, akkor megérte. Még mielőtt nagyon megsajnálnátok, el kell árulnom, hogy én szerencsére egy prémium kategóriás székből dolgozhatok, amiben nem jelent kihívást az egy huzamban történő több órás ülőmunka, hiszen speciális kialakításának köszönhetően egészséges tartást biztosít.

Az ülés az a fajta “drog”, amire mindannyian rá vagyunk kényszerítve és ennél fogva ha módunk van rá sem akarunk nélküle meglenni, tehát szinte mindannyian függünk tőle. Ülünk munka közben, étkezés közben, vezetés, de már majdnem alvás közben is, hiszen ki nem szundít bele néha napján egy kicsit az ülőmunkába vagy otthon a TV előtt ülve. Ráadásul említeni sem kell, hogy mennyiféle egészségkárosító hatása van a rendszeres ülésnek, amelyet legtöbben valami olcsóbb „megteszi” kategóriájú székben töltünk.

Szinte biztos vagyok benne, hogy az olvasók nagy része már tudatában van az ülés okozta negatív ártalmaknak, de én azért rátennék még egy lapáttal.

Kockázatok…

Számos kutatást végeztek és végeznek mind a mai napig az ülés okozta veszélyekről és megbetegedésekről világszerte, de bátran kijelenthetjük, hogy mindegyiknek egy a vége. Így kiemelnék egy konkrét eredményt.

A New York-i Lenox Hill kórház kutatója szerint a napi 8 órát meghaladó ülés már exponenciálisan megnöveli a lehetséges megbetegedések kialakulását, melyek többsége sajnos akár halálos is lehet. Ez a legtöbbünket érinti. Hogy mit is jelent ez pontosan?

  1. Növeli a szív és érrendszeri megbetegedések kialakulását.
  2. Igen rossz hatással van a hátra és a tartásra.
  3. Nő a demencia esélye.
  4. Cukorbetegség kialakulásának kockázata.
  5. Mélyvénás trombózis is kialakulhat.
  6. Nőhet a szorongás és ez által az alvásunkat is negatív módon befolyásolja.
  7. Nő a rák esélye.

Egy szóval a betegségek skáláján szinte mindent be lehet tudni a rendszeres és helytelen ülésnek. Igen, direkt írtam, hogy „helytelen”, hiszen okkal következtethetünk rá, hogy létezik helyes ülésmód is, amellyel igen nagy mértékben visszaszoríthatjuk, és megelőzhetjük az imént említett betegségek kialakulását, tehát van fény az alagút végén.

…és azok hatékony csökkentése

Ezt a fényt a valóban ergonomikus szék jelenti, ami ténylegesen aktív ülést garantál. A SpinaliS székek ilyenek. Ez az a székcsalád, amelyből a munkanap végén a cikket megírva is fitten állok föl, hiszen nem hagyja, hogy a hátam, a derekam vagy az egészségem kárt szenvedjen.

A SpinaliS székeket számtalan okból szeretem:

  • ez a szék évtizedekig tartja magát és a lehető legjobbat nyújtja az egészséges üléshez (élettartam-garanciát adunk rá);
  • ilyen módon segít megelőzni a pár sorral fejlebb említett megbetegedések kialakulását;
  • megspóroljuk a drága orvosi kezeléseket és rosszabb esetben a beavatkozásokat, nem beszélve arról, hogy egészségesek maradunk;
  • és miért ne akarnánk kényelmesen érezni magunkat a nap elejétől a nap végéig, hiszen ebből a székből csak fitten és egészségesen lehet fölállni.

Ezen modellek ingyenesen kipróbálhatóak a saját munkahelyeden 1 hetes időtartamon keresztül, így biztosan nem érhet csalódás. Életünk 8 java részét ülve töltjük. Neked se legyen mindegy, miben teszed ezt.

Irodabutik

 

Hirdetés