Fontos-e egyáltalán a vállalati arculat akkor, amikor “egyszerű” irodai berendezések beszerzéséről kell dönteni?

Ma már a csapból is az employer branding folyik. De vajon mit is jelent ez pontosan? És beszerzőként hogyan tudunk hozzájárulni ennek megvalósulásához?

A dolgozók felé történő “brandingelés” az utóbbi néhány év során egyre fontosabbá vált.

Azonban, amikor munkavállalói márkaépítésről beszélünk, nem kizárólag a cég belső marketing üzenetére, a közös csapatépítő programokra és a vállalat küldetésének kommunikálására gondolunk.

Ma már óriási a harc a jól képzett munkaerőért. Ráadásul azért is komoly erőfeszítéseket kell tennünk, hogy hosszú távon magunknál tudjuk tartani a nehezen megszerzett munkaerőt. Elsőre nem is gondolnánk, de egy ergonomikusan kialakított, jó hangulatú, kreatív iroda – ahol jól érzik magukat a dolgozók – komoly megtartó erőt jelenthet. Felmérések szerint ez ma már alap elvárás az emberek munkával és munkahellyel kapcsolatos motivációs listáján.

Legyen szép, oké.  No de milyen legyen pontosan?

Akkor, amikor irodák, közösségi terek kialakításáról, irodabútorok (pl. székek, asztalok, polcok, konténerek) beszerzéséről kell dönteni, fontos szem előtt tartani azt is, hogy jó, ha a berendezések színükkel, formájukkal, stílusukkal képviselik a cég által képviselt értékeket.

Gondoljunk csak bele, mennyivel kellemesebb egy olyan céghez megérkezni, akár dolgozóként, akár ügyfélként, ahol a bejárat feletti logótól kezdve a dolgozók munkaruháján át, a gurulós székekig minden a cég saját imidzsére van szabva! Ahol már az első pillanatban érezhető az átgondoltság, a céltudatosság és a harmónia.

Vegyük példának okáért a három nagy mobilszolgáltatót!

Igen furcsának hatna, ha a KÉK szolgáltatónál a dolgozók PINK székeken ülnének. Vagy a PIROS szolgáltatónál KÉK lenne minden tárolódoboz és iratmappa. Még ha a célnak megfelel is egy bármilyen színű tárgy, s látszólag nem látnánk benne semmi kivetnivalót, partnerként és munkavállalóként is igen furcsa érzés kerítene minket hatalmába, ha nem az arculatba illő színekkel találkoznánk, amikor megérkezünk a céghez.

Ezért is fontos, hogy egy-egy beszerzési döntéskor ne kizárólag az ár alapján döntsünk, hanem mérlegeljük az egyéb, úgynevezett “szoft” tényezőket is. Egy-egy gazdaságosnak tűnő beszerzési döntés előtt állva tegyük fel magunknak azt a kérdést, hogy csupán a termék ára jó, vagy tökéletesen passzol a dizájn és a szín is a már kialakult vállalati arculathoz, és a vállalat által közvetíteni kívánt értékekhez?

Egy gondosan megtervezett és felszerelt iroda nem csak kreativitásra ösztönzi a dolgozókat, hanem egyben közvetíti, aktiválja is a cég mondanivalóját, és erősíti a cég iránti külső-belső lojalitást is.

Az Év Irodája

Nem véletlen az irodák között megrendezett éves verseny apropója sem, amelynek egyértelmű célja az employer branding erősítése – “Dolgozz nálunk! Nézd, milyen klassz környezetet tudunk Neked kínálni!”

Látszólag nagyobb beruházásnak tűnik egy irodai környezet teljes átalakítása, vagy akár csak az irodai székek lecserélése, azonban a felmérések szerint ez igen gyorsan megtérül a humán oldalon. Az a cég, amely odafigyel a manapság egyre népszerűbb munkahelyi well-beingre és a munkatársak általános jó közérzetére, komoly versenyelőnyre tehet szert a munkaerőpiacon. Könnyebben, gyorsabban tudja magához vonzani a jól képzett munkaerőt és kisebb fluktuációval is számolhat, mint azok, akik ezeket a szempontokat figyelmen kívül hagyják.

Kell egy kis kávészünet…

A munkaállomások mellett a közösségi tereknek (kávézó, ebédlő, pihenőszoba) is kiemelt szerepe van a jó közérzet megteremtésében. Ezért itt is érdemes elgondolkodni a vállalati arculatra szabott berendezésekben és kiegészítőkben. Hiszen itt zajlik a közösségi élet, itt alakul ki a vállalati kultúra, és a vállalat személyisége. Nap mint nap itt futnak össze a kollégák, itt cserélnek információt, és innen indulnak el a cég későbbi életét meghatározó történetek.

Ezért itt is különösen fontos, hogy a vállalati brand színeivel, és az arculathoz illeszkedő dizájnnal szintén a vállalat által képviselt értékeket közvetítsük.

Már tudjuk, hogy a cég számára a legjobb munkavállaló a magát jól érző, munkájában boldog és egészséges munkavállaló. Ne feledje, hogy ehhez beszerzőként Ön is hozzájárulhat egy-egy okos döntéssel!

Ergonomikus, esztétikus és a vállalati arculathoz tökéletesen illeszkedő berendezésekkel és kiegészítőkkel kapcsolatos kérdéseivel forduljon bizalommal cégünk ügyvezetőjéhez, Nietschné Gadányi Máriához! Személyre és cégre szabott megoldásainkkal megkönnyítjük beszerzési döntését és segítünk megóvni a dolgozók egészségét!

 

Nietschné Gadányi Mária

az egészséges irodák szakértője 30 éve

tel: (+36) 30/950-9520
e-mail: info@nietsch.hu

(Szponzorált tartalom)

Hirdetés