Alkatrészhiány miatt tíz napra leáll a kecskeméti Mercedes-gyár

Mercedes-Benz Manufacturing Hungary bejelentése szerint beszállítói nehézségek okozta alkatrészhiány miatt január 20-án tíz napra ismét leáll a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban. A probléma nem egyedi – globális szinten akadozik az autóipari gyártás, ami egyben jól szemlélteti az egyik legösszetettebb ellátási lánc sebezhetőségét.

Leállás a Mercedes-nél

A tájékoztatás szerint, egyes félvezető komponensek terén jelenleg világszerte beszállítói nehézségek tapasztalhatók az alkatrészellátásban. A Mercedes-Benz gyárainak nagyfokú rugalmassága lehetővé teszi, hogy a termelési programban ilyenkor szükséges módosításokat rövid időn belül végrehajtsák – írják.

A kecskeméti Mercedes-gyár 1 hónapos termelési szünet után január 17-én, az éjjeli műszakkal a terveknek megfelelően megkezdte a termelést. A cég korábbi tájékoztatása szerint a karácsonyi szabadságolási időszakot kihasználva a szokásos téli munkálatokkal a gyár az idei termelési évre készült fel. Az átfogóbb átépítési munkák miatt a téli termelési szünetet december 18-a és 2021. január 17-e között tartották meg.

Kiemelték, a Mercedes-EQ elektromos offenzívát folytatják, és továbbra is kiemelten fontos célként kezelik a konszernen belül. A termelési szünetet megelőző napokban, december 14-én jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Kecskeméten, hogy 50 milliárd forintos beruházással bővíti kecskeméti gyárát a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary, a fejlesztés keretében pedig a vállalat megkezdi Magyarországon elsőként a tisztán elektromos meghajtású autók gyártását.

A beszállítói nehézségek miatt azonban mintegy másfél hétig, január 20-a és január 30-a között a kecskeméti gyár ismét szünetelteti a termelést – olvasható a közleményben.

Ellátási problémák világszerte

Az elektronikai alkatrészek szállítási fennakadásai miatt már több autógyártó, köztük az Audi és a Volkswagen is kényszerintézkedéseket jelentett be a múlt héten.

Az autóipar elektronikai alkatrészeinek ellátásában azért jelentkeznek fennakadások, mert a chipgyártó vállalatok egy része a koronavírus-válság alatt tavaly bekövetkezett autóipari leállások miatt átállt a szórakoztató elektronikai alkatrészek gyártására. Az ismét lendületbe jött autóipari termelés viszont emiatt kifogyott az alkatrészekből.

MTI