Heves viták gyújtópontja, szubjektív érvek és érzetek ütköztetésének csatatere lehet az üzemanyag minőség kérdése. Nem csak a laikusok, de a szakemberek között is rengeteg ellentétet szülhet ez a témakör. Hol az igazság? Miben különbözik a prémium üzemanyag az alapüzemanyagtól? Megéri-e a pénzét?

Amiben a legtöbben egyetértenek az az, hogy a modern flották esetében elengedhetetlen a jó minőségű üzemanyag ahhoz, hogy a magasabb teljesítmény is optimális és persze tartós legyen. De mi a helyzet a régebbi típusoknál, ezeknek már mindegy, mivel etetjük? A rövid válasz az, hogy nem. A hosszabb válasz ennél kicsit összetettebb, több szempontot is körbejár. Nézzük meg, miért érdemes a világszínvonalú Shell üzemanyagokat jobban is szemügyre venni.

Miért fogalmaznak feltételes módban?

Annak ellenére, hogy technológia fejlesztés, hosszú évek kutatói munkája és gyakorlati tesztek járulnak hozzá a minőségi üzemanyagok értékesítéséhez, a kijelentő mód és a garantált hatás nem lehet egyértelmű ígéret. Miért? Főként azért, mert ugyanaz a betankolt üzemanyag a gépjárművek típusa, ezek funkciója, tárolása, vagy akár a tulajdonosa szokásainak függvényében teljesen egyedi eredményt mutathat.

Ráadásul a mérések, tesztek típusától és időtartamától is függ az, hogy ki milyen következtetésre jut. Példaképp gondoljunk csak bele abba, hogy egy vadiúj autóban a szalonból kigurítva valószínűleg nem kell az üzemanyag rendszer egyes komponensein vastag lerakódásokkal megbirkózni, így sokan azt gondolhatják, hogy felesleges is ennek megakadályozása.

Következtetéseket csak utólag vonhatunk le

Utólag visszatekintve viszont, mikor már hosszú évek használatának eredményeképp szomorúan találkozunk a makacs lerakódással, nehéz meghatározni, hogy „mi lett volna, ha…” Egy hétköznapi példával élve, gondoljunk bele egy kullancsriasztó kutyanyakörv esetébe. A kutyus az erdei kirándulás után egy darab kullancsot szed össze. Hatékony a nyakörv, vagy sem?

De folytathatnánk a sort egészségmegőrzéssel, biztonsági előírásokkal, vagy akár befektetésekkel kapcsolatos hasonlatokkal is. Hiszen a megelőzés egyéni eredményességére bizony mindig csak utólag derülhet fény. A közhelynek sem utolsó „puding próbája” elv mentén tehát a legcélravezetőbb, ha következetesen megfigyeled és teszteled azokat a változásokat, amik a megszokottól eltérők, és amiket a pénzügyi riportok mellett leginkább a sofőrök vehetnek észre.

Teszteld az üzemanyag minőséget és kövesd nyomon a felhasználást!

Ugyanígy egyéni tesztelés és tankolási napló szükséges ahhoz, hogy a fogyasztást és a szerviz gyakoriságát rögzíthessük és levonjuk a következtetéseket. Személyautós flottád rendszeres követésére, riportok készítésére is használhatod a Shell Fleethub oldalát, amit az üzemanyag kártyás szolgáltatás kiegészítéseként vehetsz igénybe. Ez megkönnyíti az ellenőrzést és jó lehetőség lehet arra is, hogy teszteld a különböző üzemanyagok és a felhasználás közti összefüggéseket.

Shell V-Power Benzin 95

A magyar bioüzemanyagok fenntarthatósági követelményeiről szóló jogszabály 2020-tól magasabb bioetanol-részarányt ír elő. Az E10 bevezetését kormányrendelet írja elő, amely 2020 január 1-én lépett életbe. A Shell töltőállomásain már 2019. decemberében bevezették az E10 motorbenzint. A motorbenzinjeik közül a Shell FuelSave 95 és a Shell V-Power95 E10-et tartalmaz, a Shell V-Power Racing 100 prémium üzemanyagukat pedig továbbra is E5 biotartalommal biztosítják.

E10-et csak E10 kompatibilis járműbe lehet tankolni. A gépjárművek üzemeltetési útmutatója tartalmazza, hogy milyen üzemanyaggal működtethető a gépjármű megfelelően. Kétség esetén, a gépjármű gyártója vagy forgalmazója tud megfelelő tájékoztatást adni. Ezen felül az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) tájékoztatása is irányadó lehet.

Shell V-Power Diesel

A Dynaflex technológiával ötvözött Shell V-Power Diesel üzemanyag lerakódáseltávolító összetevőket tartalmaz a tiszta és hatékony motor érdekében. Ezek télen különösen fontos szempontok, ha autózásról van szó! A Shell V-Power Diesel segíthet minimalizálni az energiaveszteséget és támogathatja motorja teljesítményét. A motorok állapotának javulását, illetve az energiaveszteség minimalizálását az üzemanyagellátó-rendszer létfontosságú alkatrészeiben.

Így a beömlőszelepben és/vagy az üzemanyagfecskendőkben fellelhető teljesítménykorlátozó lerakódások eltávolításával sikerül elérni. A valós hatást és előnyöket több tényező befolyásolhatja, többek között a jármű típusa és állapota, a vezetési körülmények és a vezetési stílus. A Shell V-Power Diesel üzemanyaguk hidegszűrhetőségi határhőmérséklete (CFPP) az MSZ EN 590 szabvány előírásainak megfelelően legfeljebb -20 Celsius fok.

Miért jött létre a Dynaflex technológia?

A korszerű motorok egyre hatékonyabbá válnak. Ennek eredményeként az üzemanyagok egyre nehezebb körülményeknek vannak kitéve (például magasabb hőmérséklet és nyomás), ami szennyeződések kialakulását eredményezheti az üzemanyag-ellátó rendszer fontos komponensein, például a szívószelepeken és az üzemanyag- befecskendezőkön. A Dynaflex technológia fejlesztését leginkább ez a megváltozott igény teheti indokolttá.

Miért érdemes a régebbi autókba is prémiumot tankolni?

Akárcsak a vadiúj autóknál, a régebbieknél is (sőt) keletkeznek lerakódások az üzemanyag égésének következtében. Jellemzően a dugattyútetőn, az üzemanyag-befecskendezőn, szívószelepeken. Éppen ezért, ha nem is minden alkalommal, de havonta- pár havonta, vagy legalább a téli szezonban mindenképp érdemes lehet bevetni a típusnak megfelelő prémium üzemanyagokat.

A fent leírt lehetséges előnyök egy flotta esetében optimalizálhatják a felmerülő szerviz-és üzemanyag költségeket, melyek hosszabb távon akár jelentős megtakarítást is eredményezhetnek.

Ha felkeltettük az érdeklődésedet, akkor keresd a Shell vállalati flottákra specializálódott üzletkötőit, akik személyre szabott ajánlattal tehetik számodra még vonzóbbá és elérhetőbbé a minőségi üzemanyagokat.

Shell Hungary

(szponzorált tartalom)