Ezekkel a trendi marketingtrükkökkel befolyásolják a beszerzőket 2022-ben

Ha beszerzőként érdekel, milyen technikákkal befolyásolnak a legfrissebb marketingtrendek követői, ne hagyd ki ezt a cikket. Ha pedig marketingügynökségeket tendereztetsz, vagy marketingeszközöket szerzel be, különösen fontos, hogy elolvasd!

A Magyar Marketing Fesztivál szervezői idén is összegyűjtötték az előttünk álló év legfontosabb üzleti és marketingtrendjeit, amelyek röviden áttekintve a következők:

Online események: A Covid hatására 1 év alatt közel 35x-ére ugrott meg globálisan az online videókonferenciák használata. Bár a pandémiának lassan vége, de kutatások alapján a megkérdezettek közel fele a jövőben is fogja használni a videókonferenciákat. Bár sok cég policyje tiltja az online konferenciák szponzorációját, egy kkv számára számos lehetőség rejlik ezen online eseményekkel történő partnerkapcsolatban.

Saját közönség: Itt az idő, hogy végre komolyan vegyük az „ahol az adat, ott az ügyfél” elvet, és saját e-mail-címes, telefonszámos adatbázist építsünk az ügyfeleinkből. 2021-ben is többször nyert tanúbizonyságot, hogy akár egy közösségi média is leállhat, nem beszélve arról, hogy a hirdetési költségek – amelyek nélkül az elérésünk gyakorlatilag jelentéktelen – folyamatosan növekednek. A globális reklámöltés ¼-e már a két nagy techóriásnál (Google, Facebook) köt ki.

- H I R D E T É S -

Új tartalommarketing-stratégia: A blog- és influenszeripar exponenciálisan nőtt! Ezért javasolt, hogy hosszabb és tanulságosabb tartalmakon dolgozz, mivel ezek kiváló eszközök az erős SEO-hoz, magának a tartalomnak a terjedéséhez, a gondolatok ébresztéséhez és a bizalom megalapozásához. Mivel a minőség egyre fontosabbá válik, kerüljük a középszerű tartalmak közzétételét, mivel a mai fogyasztók elvárásai egyre csak nőnek. Sok B2B-vállalkozás ugyanakkor nem is értékeli a tartalommarketing erejét, és téves meggyőződésre alapozza a választását, miszerint „az üzletemberek nem keresnek az interneten, hogy válaszokat találjanak”, így rengeteg időt és energiát fektetnek a hideghívásokba, fizetős hirdetésekbe és ismeretlen címek e-mailes megszólításába. A tendenciák olyan gyorsan változnak, hogy ma már a B2B-menedzserek és döntéshozók is rákeresnek a Google-ra, és keresik a módot a régen ismert vagy újonnan megjelenő problémáik kezelésére. Aki ezt időben felismeri, piaci előnyre tehet szert.

Mikroinfluenszerek felemelkedése: Az A kategóriás influenszerek hitelessége nagyot zuhant az elmúlt évek alatt, hiszen egy-egy profil már nem más, mint egy emberekkel díszített bulvár termékkatalógus. A nagy közösségi médiával foglalkozó cégek – mint a Later és a Fohr – kutatásai szerint a mikroinfluenszerek rendelkeznek a legmagasabb elkötelezettséggel. Tehát az ő táboruk a legjobban aktivizálható, és a nagysághoz mért lojalitás itt a legjobb. Ez pedig nem jelent mást, mint hogy a mikroinfluenszerek alkalmazása kisebb költséget és magasabb ROI-t (megtérülési arányt) eredményez.

A nonprofit marketing ereje: Egy globális kutatás szerint a fogyasztók 81%-a érzi úgy, hogy a cégek felelősek azért, hogy tegyenek a környezetükért, és a jövőben ez a fajta vásárlói gondolkozásmód be fog épülni a vásárlók döntésmechanizmusába. A fogyasztók 56%-a azt is állítja, hogy nem tudja tisztelni azokat a márkákat, akik hallgatnak a fontos problémák kapcsán. A 2021-es Edelman Trust Barometer eredményei alapján az emberek 86%-a elvárja, hogy a cégek vezetői beszéljenek és foglaljanak állást a társadalmi kérdésekről.

Előfizetéses modellek: Az amerikai piac a referencia az egész világ számára, így az ottani háztartásonkénti 12 előfizetés átlag a globális index jelenleg. Előfizetéses szolgáltatók jelentéseiből tudhatjuk, hogy főleg a 25–44 év közöttiek fizetnek elő termékekre. A legsikeresebb a havi vagy negyedéves megoldások, de egy meglepően kedvező ár esetén az éves ciklustól sem ijednek meg. Természetesen a tehetősebb, városban, irodai munkát végző és az internetes vásárlásoktól nem félő (azt rendszeresen használó) réteg nyitott az előfizetésekre. Az előfizetők 60%-a nő, de a férfiaknak több előfizetése van, globális viszonylatban jellemző életkoruk: 25–44 év. A legnépszerűbb árazás 10 $ körüli. 2022-re az új szoftverek 80%-a kínálni fog előfizetéses fizetési konstrukciót is, az új szoftverekből származó bevétel 53%-a előfizetésből fog származni.

Videómarketing: A HubSpot „Not AnotherState of Marketing” riportjában megállapították, hogy a videó a leggyakrabban használt marketingtartalom – és a második legvonzóbb tartalomtípus a közösségi médiában. Ez 2022-ben sem nagyon fog  változni, a szakmai grémium a következő években a magas videófogyasztás folytatódását és növekedését jósolják. A GlobalWebIndex adatok alapján az internetezők 60+%-a néz rendszeresen videókat a közösségi hálózatokon keresztül. A YouTube továbbra is a legnépszerűbb videós platform és a második legnagyobb keresőmotor, amit még kevesen használnak ki és használnak tudatosan Magyarországon.

Mobilközpontú marketing: Ma már nem az a fontos, hogy legyen mobiloptimalizált kinézete a weboldaladnak, hanem az, hogy élményt is adjon a weboldalad mobilon történő böngészése vagy egy elindított vásárlási folyamat.

Felhasználói élmény érdekességek: A felhasználók 50%-a nem szívesen vásárol olyan márkától az interneten, amelynek szegényes a mobiloldal dizájnja (Think With Google). Az okostelefon-használók 33%-a azonnal átmegy egy másik cég honlapjára, ha a keresési szándékuk (pl. keresnek egy kimondott terméket az oldalon) kudarcba fullad. A Forrester jelentése szerint minden UX-be fektetett 1 $ 100 $-t hoz vissza. A felhasználók 54%-a frusztrációt érez, ha egy oldal mobilbetöltési sebessége lassú. A frusztráció általában nem segíti a vásárlást (Think With Google). Az okostelefon-felhasználók 60%-a egy keresés után azonnal felveszi a kapcsolatot a kiválasztott céggel, ha lehetősége van rá. Akár már a keresési találati oldalon keresztül, a megjelenő telefonszámot használva (Think With Google). Az okostelefon-felhasználók 39%-a jobban szeret böngészni és vásárolni egy natív mobilalkalmazáson, mert gyorsabbnak és egyszerűbbnek gondolja a vásárlást (Think With Google).

Átalakul a közösségi média is. A Facebook-hírfolyamon 2,5 mp-re, mobilon 1,7 mp-re csökkent a bevonódási idő. Ennyi időd van, hogy megragadd a figyelmet. A legtöbb cég még mindig a Facebook Feeden hirdet. A Facebook és Instagram hirdetéseit együttvéve a Facebook hírfolyamára még mindig a hirdetők 54%-ra koncentrál, ezzel szemben az Instagram hírfolyamon csak 17% körüli a hirdetések aránya a Facebook-csoporton belül. A Facebook CAROUSEL formátuma (3-4 képből álló, lapozgathatós) a legjobb organikusan terjedő posztformátum Facebookon, de még Instagramon is.

A Magyar Marketing Fesztivál Magyarország legnagyobb, a kis- és középvállalkozások üzleti évnyitó rendezvénye, ahol a szakma vezető szakemberei mutatják be a 2022-es év üzleti és marketingtrendjeit. A következőt már 9. alkalommal, 2022.01.27-én szervezik meg Budapesten, a Lurdy Konferencia-központban. A 30+ előadás mellett a szervezők szakkiállítással és moderált kapcsolatépítéssel várják a cégvezetőket, döntéshozókat, szakembereket. Részletes program: https://www.marketingfesztival.hu. 

Miklovicz Norbert