Ásványvízből is inkább a hazait veszik a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak. Erre mutatott rá a Mizse megbízásából, idén áprilisban rögzített, reprezentatív, 18+ korosztályt érintő országos, online kutatás, amelyből kiderül, hogy a megkérdezettek szerint a magyarok ásványvíz választását az ár mellett leginkább az befolyásolja, hogy a termék hazánkban készült-e. A válaszadók jelentős része (40%) egyértelműen amellett tette le a voksát, hogy ha ásványvizet vesz, akkor annak itthonról kell származnia.

A lokális gazdaság termékei felé fordulás nem újkeletű trend, viszont a pandémia jelentősen felgyorsította ezt a folyamatot. Felértékelődnek az országon belül előállított árucikkek pusztán már azért is, mert biztosan elérhetőek, és folyamatosan rendelkezésre állnak. Ezt az Euromonitor International legutóbbi mérései szintén alátámasztják, és a Mizse kutatása is megerősíti a magyar ásványvizekre vonatkozóan. Utóbbiak esetében a magas minőség és a versenyképes ár fontos tényező a vevők számára. Ennek megfelelően az is tény, hogy a vásárlók közel sem helyettesítő termékként gondolnak a hazai gyártású palackozott vizekre. Szeretik azokat, mert a felmérésbe bevont válaszadók szerint is jó az ízük (30%), kiváló a minőségük (23%), valamint megfizethetőek és komoly tradícióval rendelkeznek, ami szavatolja, hogy kedvenc márkáik nem tűnnek el a boltok polcairól egyik pillanatról a másikra.