Elkészült az eddigi legátfogóbb magyar mesterséges intelligencia kutatás

A magyarok mesterségesintelligencia-tudatossága (AI Readiness Index) elmarad a globális átlagtól, de a többség nyitottan áll az új technikához – állapítja meg a Publicis Groupe Hungary és a GKID Research & Consulting által készített eddigi legátfogóbb magyar mesterséges intelligencia kutatása. 

A kétezer résztvevő bevonásával készült reprezentatív felmérés eredményei azt jelzik, hogy a válaszadók hetvenkilenc százaléka tudni véli, hogy mi a mesterséges intelligencia. A Z generáció (az 1997 és 2012 között születettek) képviselői aktívan használják az MI-t, míg az idősebbek inkább csak elméletben szorgalmazzák az elterjedését.

A kutatás megállapította, hogy a Z generáció elsöprő többsége (91%) ismeri és közel felük (46%) napi szinten aktívan használja a mesterséges intelligenciát. Az MI-alapú megoldásokat, például a ChatGPT-t iskolai feladatok megoldására is gyakran használják. Ez a trend előrevetíti, hogy ennek hatására a közeljövőben alapjaiban fog megváltozni a munkaerőpiac. Madar Norbert, a GKID Research & Consulting vezető tanácsadója és partnere szerint:

„A Z generáció technológiai nyitottsága és gyakorlati MI használata egyértelmű jele annak, hogy a jövő munkahelyei gyökeresen átalakulnak. Ez a generáció már most olyan eszközöket használ napi szinten, amelyek később elengedhetetlenekké válhatnak a munkaerőpiacon.”

 

A teljes cikk az ITBusiness.hu oldalon olvasható.

Címlapfotó: geralt from Pixabay


 

- H I R D E T É S -