Sorra vettük azokat a szempontokat, amelyeket érdemes figyelembe venni, ha kiszervezésben gondolkodunk.
- Az outsourcingot nyújtó cég (Outsourcing Service Provider = OSP) jobb eszközökkel (szoftver, ellátási lánc, infrastruktúra, létesímények, alvállalkozói kapcsolatok) rendelkezik mint mi, ezért ugyanazt a munkát hatékonyabban, rövidebb idő alatt tudják ellátni.
- Az OSP általában racionalizálja a nyújtott szolgáltatást, a hatékonyság keretein belül maradva megváltoztatja a szolgáltatási területet, célokat. Tehát nem a maximálisat, hanem az optimálisat nyújtja – éppen ami még belefér, hogy elégedett legyen az ügyfél. Példa: az irodai takarító személyzet az outsourcing előtt szintenként 3 fő volt. A kiszervezés után a személyzet létszáma szintenként 2 főre csökkent és a 3. fő csak a nap kritikus időszakában (12-14 óra között) vesz részt a munkában.
- A kiszervezet dolgozók díja munkabér helyett leírható költség lesz. Mivel a költség elszámolható, ezért egyúttal csökkenti a vállalat nyereségét is.
- A munkabérhez kapcsolódó egyéb juttatások is megszűnnek (cafeteria, tréning, stb.). A legtöbb nagyvállalat nem tehet személyenként negatív kivételt a juttatási rendszerben, erre ad a kiszervezés megoldást. Ez természetesen kvázi megtakarítás mivel a dolgozóktól olyan juttatást vonunk meg, amit előtte kaptak.
- Jobban kihasználják a dolgozók munkaidejét, más ügyfélnek is dolgoznak a szabad időben. Előfordul, hogy egy alkalmazott (esetleg időszakosan) nem a teljes munkaidejét tölti munkával. Egy OSP megteheti, hogy ilyenkor a személyzet a maradék időben más projekten/ügyfélen dolgozzon. Ehhez persze kell egy jó projektmenedzsment program/ügyfél nyilvántartó rendszer – ami megint az OSP egyik erőssége
- Kevesebb fizetést kap a dolgozó.
- EVA. Az EVA-s cégek speciális adózási forma alá esnek aminek köszönhetően az EVA adóalanyának több marad a zsebében, mintha alkalmazottként megkapná a fizetését. Ezért lehet megoldás ha a jelenlegi alkalmazott a kiszervezése után EVA-s cégként folytatja a működését és számláz az elvégzett munka után. Két dolgot kell kezelni ebben az esetben:
- az EVA-s cégek megalakításának és fenntartásának korlátai vannak
- nem szabad belecsúszni a színlelt munkaszerződésbe (ez a szabály egyébként igaz általában is az outsourcingra)!
- Jobban értik a szakmát, így jobban tudják ellenőrizni és motiválni a dolgozót
- Rendszeresen mérik a munkát, és riportolják az eredményt. Kimutatható, hogy pusztán a tevékenysés mérése fokozza annak a hatékonyságát.
- A más cégeknél tanult legjobb gyakorlatot be tudják vezetni nálunk is: tudásmegosztás. Ha hosszabb ideje nyújták a szolgáltatást mint mi, akkor a tanulási görbe alapján is előttünk járhatnak.
- Szinergia hatások más ügyfeleikkel. Mivel egy OSP egy szolgáltatásra szakosodik, a szolgáltatáshoz szükséges beszerzéseknél nagyobb vásárlóerővel rendelkezik, azaz vélhetően jobb árakat tud elérni mint mi. (méretgazdaságosság elve)