Drágulásra számít az Unilever és az Otto

Berlin, 2010. december 5., vasárnap (MTI/dpa)

A nyersanyagok drágulása miatt áremelésre kényszerülhet a brit-holland Unilever csoport, és emelkedő árakra számít az Otto, a legnagyobb európai katalógus áruház is.

Az élelmiszereket, kozmetikumokat és tisztítószereket gyártó és forgalmazó Uilever egyik vezetője szerint elsősorban a növényi olajból kézülő termékek, például a testápoló szerek és a margarin ára emelkedhet. “A költségoldalon 2 százalékon felüli a nyomás, amit nem tudunk áremelés nélkül kompenzálni” – mondta Harry Brouwer, az Unilever német-osztrák-svájci területi vezetője a WirtschaftsWoche című gazdasági hetilapnak.

A növényi olajok ára főként az orosz és az ázsiai kereslet növekedése miatt emelkedik. A növekvő igényeket szinte lehetetlen kielégíteni, ráadásul a készletek jelentős részét nem engedik a piacra fedezeti alapok, amelyek további drágulásra spekulálnak – mondta Brouwer.

A német Otto katalógus áruház vezetője szerint elsősorban a ruházat és más textilipari termékek ára emelkedhet a következő hónapokban. Hans-Otto Schrader a Spiegel című német hírmagazinban megjelent interjúban úgy vélte, a pamut árának ütemes emelkedése miatt kialakuló helyzetet súlyosbítja, hogy hiány keletkezhet, mert a válság miatt Ázsiában csökkentették a gyártókapacitást. A dráguláshoz az is hozzájárulhat, hogy Kínában, a “világ műhelyében” növekednek a bérköltségek és jelentősen bővül a belföldi fogyasztás.

Hirdetés

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..