Folytatódik a növekedés a Henkelnél

A nehéz piaci környezet ellenére a Henkel a második negyedévet is kiegyensúlyozott teljesítménnyel zárta.

  • Az árbevétel 1,6 százalékkal 3,953 milliárd euróra nőtt (szerves növekedés: 6,3%).
  • Korrigált üzemi eredmény: 8,0 százalékkal 514 millió euróra nőtt.
  • Korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs): 0,8 százalékponttal 13,0 százalékra nőtt.
  • Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS): 8,2 százalékkal 0,79 euróra emelkedett.
  • A fejlődő piacok ismét kétszámjegyű növekedést értek el (szerves növekedés: + 11,6%).
  • A piaci környezetet a növekvő alapanyagárak és az erős verseny jellemzi.

A Henkel árbevétele 2011 második negyedévében 3,953 milliárd euróra emelkedett, ami 1,6 százalékos növekedést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest. Az árfolyamhatások kiszűrése utáni árbevétel-növekedés 6,0 százalék volt. A szerves árbevétel – tehát az árfolyamhatások és felvásárolások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése után – jelentős mértékben, 6,3 százalékkal nőtt. Ehhez a pozitív fejlődéshez a Henkel valamennyi üzletága hozzájárult. A Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletága 3,7 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelt el. A Kozmetika üzletág 5,4 százalékos szerves árbevétel-növekedése egyértelműen felülmúlta az előző év azonos negyedévének szintén kiváló teljesítményét. Az árak és mennyiségek növekedésével elért 8,9 százalékos szerves növekedéssel az Adhesive Technologies üzletág jelentős mértékben felülmúlta az előző év azonos negyedévében elért kedvező eredményeket. Ennek eredményeképp, a Henkel mindhárom üzletága tovább növelte globális piaci részesedését, és a fogyasztói üzletágak történelmi csúcsokat értek el.

Az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési költségek hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény 8,0 százalékkal, 476 millió euróról 514 millió euróra nőtt, amelyhez mindhárom üzletág hozzájárult. Az üzleti eredmény (EBIT) 27,5 százalékkal, 421 millió euróról 537 millió euróra nőtt, amelyre pozitív hatással volt az indiai márkaterméküzlet értékesítéséből származó 48 millió eurós egyszeri nyereség. Az emelkedő alapanyag- és csomagolóanyag árak ellenére a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) 0,8 százalékponttal, 12,2 százalékról 13 százalékra nőtt. Az árbevétel-arányos megtérülés az előző év azonos negyedévi 10,8 százalékos teljesítménye után 13,6 százalékra nőtt.

H I R D E T É S
Hirdetés

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..