Karikás Pista – egy újabb hungarikum

Boltokban az Univer legújabb terméke a Karikás Pista, új csomagolásban a Ketchup és a Majonéz.

Az elmúlt évek válságot meghazudtoló eredményei kapcsán a kecskeméti székhelyű, de országos ismeretségű élelmiszeripari vállalatnak megint sikerült erőforrást teremteni a fejlesztésekre. A 100%-ban magyar tulajdonú élelmiszeripari vállalkozás az idén ősszel is előrukkol két újdonsággal: egyrészt egy termékcsalád újabb “slágergyanús” tagjával, melyet a Karikás Pista márkanév fémjelez. Másrészt pedig egy kategóriájában új termékcsomagolást vezet be a magyar piacra, amit szakmai berkekben talpas tasaknak neveznek.

Az Univer Product Zrt. 2011-ben – követve az elmúlt évek tendenciáit – újabb innovációkkal kívánja megtartani piaci sikereit. A fejlesztésekre fordított összeg 2010-ben 320 millió forint volt, ami lehetőséget adott e két újdonság bevezetésére, melyektől hosszú távon újabb bevétel növekedést vár a cég. Az közel 630 főt foglalkoztató Univer 2010-es értékesítéseinek nettó árbevétele 15,1 milliárd forint volt, majd’ 3,5%-al több, mint az azt megelőző évben. Az idei év első felében ugyanez az index 7 milliárd forint, ami azt mutatja, hogy az idei év is a tervezettek szerint alakul, hiszen a fő szezon – a karácsonyi időszak – még hátra van.

Mindez köszönhető a kemény, kitartó munkának, mely jellemzi a vállalat minden egyes területét kezdve a termeléstől, a minőségbiztosításon, beszerzésen, logisztikán keresztül egészen az értékesítésig. A cég vezetése a kiváló minőségű magyar termékek szakszerű előállítása mellett nagy figyelmet szentel a jól megválasztott, lojális kollégáknak és azt is felismerte, hogy ami napjainkban továbbvisz egy vállalatot, az a folyamatos innováció…

Karikás Pista – egy újabb hungarikum
Az elmúlt évben az Univertől gyümölcs (Kecskeméti lekvárok) és paradicsom (sűrített paradicsom és paradicsom ital) termékkategóriákban láthattunk újdonságokat. Az idén a paprikáé a főszerep. A cég Magyarország egyik legkedveltebb fűszernövényünkről egy újabb arcát mutatja be.
Az Univer 1963 óta gyárt Piros Aranyat. Elsőként a magyar piacon sikerült tubusba zárni és az év bármely szakában elérhetővé tenni a tipikusan magyar ételek nélkülözhetetlen
fűszerét. A termék olyannyira sikeres lett, hogy a márkanév köznévvé vált az emberek tudatában, s piacvezető szerepe azóta is megingathatatlan.
Az aranyat érő paprikakrémet az 1990-es években két újdonság bevezetése követte, név szerint az Erős Pista és csemege párja az Édes Anna. Az termékek hasonlóan a Piros Aranyhoz szép pályát futottak be a hazai piacon. Jó példa erre, hogy az Erős Pista az idén elnyerte a Superbrands díjat, 2006-ban pedig a Piros Arannyal együtt a Magyar Termék Nagydíjat.

Az Univer az idén paprika szeleteket töltött üvegbe, mellyel nem titkolt szándéka egy újabb, portfóliójába illő paprika alapú termékcsalád felfuttatása a magyar piacon. A cég tervei szerint a Karikás Pista egy újabb erős hungarikummá fejlődhet, mely felnő elődjeihez, s a neve hasonlóan a Piros Aranyhoz, és az Erős Pistához majdan köznévvé válhat. A cég vezetésének magasak az elvárásai részben a forgalmat, hosszú távon pedig az ismertséget illetően.

A neves kecskeméti vállalat termékeinek cikkelem száma 645 volt az elmúlt évben, ezt most tovább bővítik mind a Karikás Pistával, mind pedig újabb csomagolóanyagokkal.

Korszerű csomagolás a folyékony ételízesítő kategóriában
Elsőként az Univer majonéz és ketchup kerül ebbe a csomagolásba.
A termékek bevezetését hosszú tervezési munka előzte meg. Az innováció első lépése a gépberuházás volt, melyet a csomagolás praktikusságából és tetszetős külsejéből eredő várható fogyasztói elfogadottságra alapoztak. Napokon belül a boltokban is megtekinthető a végeredmény: az attraktív grafikával ellátott talpas tasak, melyből a termék az utolsó cseppig kinyerhető. Innen származik a csomagolás bevezető szlogenje: “Csepp se marad!” Az új csomagolás továbbá ötvözi a hagyományos tubusos és flakonos kiszerelések minden előnyös tulajdonságát. A talpas tasak fém laminált fóliája a tubushoz hasonlóan teljes oxigénzárást biztosít a tartósítószer mentes termékeknek, mely által hosszan friss marad a termék, a csomagolóanyag nagy felülete a flakonhoz hasonló mutatós grafikai kialakítását teszi lehetővé.

Ezt a csomagolóanyagot Európa számos országában használják élelmiszerek csomagolására, Magyarországon azonban a kecskeméti vállalat vezeti be elsőként a majonéz és ketchup kategóriákban. Így törekszik arra, hogy a szegmensben megtartsa hosszú évekkel ezelőtt kivívott előkelő piaci pozícióját (majonéz és mustár esetében 43,6 és 42,7 %-al piacvezető a cég, a ketchup pedig 21,1 %-al a második helyen áll – megj. AC Nielsen 2011JJ adatok értékben).

Fejlődni egy világválság idején
Az elmúlt évek komoly, embert, sőt céget próbáló kihívásokat hordoznak. Büszkén állíthatjuk, hogy a 100%-ban magyar tulajdonú Univer helytáll és fejlődni képes a krízisben.
“Az ismert gazdasági problémák és a lakosságot érintő újabb terhek miatt a recesszió továbbra is stagnál. Cégünk ezekben a nehéz években is megőrizte pozícióját a gazdasági szférában. Mindezek tudatában továbbra is keményen dolgozunk akár a kiváló minőségről, akár a megbízhatóságról, akár a márkáink erősítéséről legyen is szó, hiszen az elmúlt években megbizonyosodhattunk arról, hogy jó úton haladunk.” – mondta el a sajtótájékoztatón Molitórisz Károly, a cég első számú vezetője. – “Könnyű a dolgunk, amíg olyan emberek ülnek a felsővezetés soraiban, mint Marosfi Györgyné, aki áldozatos munkája eredményeképpen idén az augusztus 19-i Állami Díjátadó Ünnepségen a vidékfejlesztési minisztertől átvehette a Magyar Köztársasági Arany Érdemkeresztet.”