Budapest Airport: nyitott égbolt

A nyitott égbolt miatt nem kell különmegállapodás a Ryanairrel – mondta Hardy Mihály, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs igazgatója.

Az Európai Unió szabályai szerint a Nyitott Égbolt politika (Open Sky Policy) miatt az uniós légitársaságoknak csak le- és felszállási időt kell kapniuk adott repülőtéren a légiirányítástól, meg kell fizetniük a leszállási- és egyéb díjakat, repülési tervet kell benyújtaniuk, és ezzel már jogosultak az EU-n belül bármely repülőtér használatára.

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy pénteken Dublinban véglegesítik a megállapodást a budapesti repülőtér használatáról. A fapados légitársaság vezérigazgatója közölte azt is: február 17-én nyitják meg a Ryanair budapesti bázisát, amely az 51. lesz.
A bázis megnyitással kapcsolatban Hardy Mihály kifejtette: az ehhez szükséges feltételeket, mint például az irodák, helyiségek, műszaki raktárak bérbeadását és az egyéb szolgáltatásokat a Budapest Airport biztosítja, ezekről kell majd a szerződés. “Az ingatlanos kollégák még a hétvégén is dolgoznak a részleteken, hiszen rövid idő alatt nagyon sokféle igény futott be a Malév-csőd óta más légitársaságoktól is” – fűzte hozzá.
Michael O’Leary a sajtótájékoztatón újságírói kérdésre azt válaszolta, hogy kaptak kedvezményt a budapesti repülőtér üzemeltetőjétől, de az üzleti titok.

A Ryanair eredetileg március 12-én tért volna vissza öt útvonal megnyitásával a budapesti repülőtérre, miután 2010-ben – a magas repülőtéri árak miatt – megszüntette budapesti járatait. A január végén közölt kétmillió utassal szemben az ír légitársaság  2,4 millióval számol az első évben. Az eredetileg tervezett 36-tal szemben heti 57 járatot indítanak. Az új bázis létrehozásával a vezérigazgató tájékoztatása szerint közvetlenül és közvetve 2.400 munkahely jön létre. Az ötgépes budapesti bázis 350 millió dollár beruházást jelent. A Ryanair a repülőtér kettes terminálját használja, de azt, hogy milyen feltételekkel üzleti titokra hivatkozva nem közölte.
Michael O’Leary azt elmondta, hogy a nyári menetrend végére már látják, hogy mely útvonalakon éri el a férőhely-kihasználás (load factor) a 75-80 százalékot, és azt követően gondolkodnak el más célállomáson. Réger Andrea, a Ryanair személyzeti menedzsere a sajtótájékoztatón ismertette, hogy ezen a héten 350 Malév alkalmazottnak tartottak bemutatót, és beszélgettek el velük.  A jövő héten Budapesten interjúra és a technikai tudás felmérésére várják a jelentkezőket.

Michael O’Leary nem titkolta, hogy agresszív versenyben vannak a másik nagy fapados légitársasággal, a Wizz Airrel. Hosszasan ismertette a Wizz Air eredményeit összehasonlítva a Ryanairével. A két társaság rivalizálása az ügyfeleknek jól jöhet, hiszen az olcsó árakkal és a sok repülési céllal tudják vonzani utasaikat, így bármelyik opciót választják a “győzelmükhöz”, az utasok jól járnak vele. Megnézvén a két társaság kínálatát, hasonló, olcsó jegyárakra számíthatunk. Európa legtöbb nagyvárosa oda-vissza mintegy 15-20 ezer forintért elérhető már. Természetesen a Ryanair hódítására a WizzAir is válaszolt, és a héten tudatta, hogy 10 új útvonalat nyit.

(MTI)

 

Hirdetés

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..