A magyar KKV szektor hajlandóságot mutat az összefogásra

A magyar kis- és középvállalkozások összefogás pártiak – többek között ez is kiderült abból az online felmérésből, amelyet novemberben végeztek 6300 kis- és középvállalat bevonásával. A kutatást a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), az Üzleti Klinika és a Nagykermarketing szervezte.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott összegzés szerint a cégek 13,3 százaléka igennel felelt, és 51,96 százaléka jelezte, utánanéz annak a lehetőségnek: csatlakozhat-e – például közös beszerzés révén – költségcsökkentő szervezethez. 

Nyugat-Európában évtizedek óta megszokottak a beszerzési- és marketingtársulások, valamint az egyéb szakmai összefogások a költségcsökkentés érdekében. A szakértők szerint az ilyen együttműködések erősítik a kisebb piaci szereplőket, és lehetőséget jelentenek számukra arra, hogy felvegyék a versenyt a multik áraival és választékával. 

A felmérés készítői szerint Magyarországon a válság volt az a pont, amikor a kisvállalatok úgy döntöttek, kilépnek az eddigi komfortzónájukból. Erre mutat az internetes értékesítés előtérbe kerülése is: a felmérésben a cégvezetők 34,82 százaléka jelezte, hogy rendelkezik webáruházzal.

A kutatásban 6295 kis- és középvállalat vezetője válaszolt a kérdésekre, a cégek kétharmada szolgáltató volt, a fennmaradó hányad kiskereskedő, nagykereskedő és gyártó.

(MTI – mti.hu, 2014.01.02.)

Hirdetés