Előfordult már veled, hogy valahol az agyad hátsó szegletében elkezdett motoszkálni az a gondolat, hogy nem biztos, hogy ezzel a beszállítóval valóban jól jársz, pedig már évek óta vele dolgozol?
Hidd el, megértem a kétségeidet! Időnként mindenkiben felmerül ez a gondolat. Mit lehet ilyenkor tenni, hogy bebiztosítsd magad, és valóban racionális alapokon ítéld meg az együttműködéseteket?
Ugye tudod, mit mond a GPS, amikor szerinte elbénázod az általa előírt útvonalat? Újratervezés!
Ez a stratégia időnként a beszerzésben is beválik.
Hogyan?
Egyszerű! Tégy úgy, mintha sosem hallottál volna a cégről! Végy egy nagy levegőt, és azokra a termékekre és szolgáltatásokra írj ki új tendert.
Kezd el újra elemezni, hogy annak a terméknek vagy szolgáltatásnak a piacán ki a legjobb beszállító számodra!
De ne csak úgy tegyél, mintha! Valóban gondold végig újra az egészet!
- ajánlatadási hajlandóság
- termék minőség
- termék dokumentáció
- ár
- hozzáadott szolgáltatások
- szállítási határidő
- fizetési határidő
- referenciák
Mind olyan szempont, amit a korábbi vélt vagy valós ismereteidet magad mögött hagyva a nulláról indulva kell elemezni és kiértékelni.
Bár ez a fajta megoldás időt és energiát igényel, időnként érdemes rászánnunk az erőforrásokat, mert meglepő eredményre juthatunk.
Németh Eszter
Beszerzésfejlesztési tanácsadó