Day one, avagy az első nap ereje

Előfordult már veled, hogy valahol az agyad hátsó szegletében elkezdett motoszkálni az a gondolat, hogy nem biztos, hogy ezzel a beszállítóval valóban jól jársz, pedig már évek óta vele dolgozol?

Hidd el, megértem a kétségeidet! Időnként mindenkiben felmerül ez a gondolat. Mit lehet ilyenkor tenni, hogy bebiztosítsd magad, és valóban racionális alapokon ítéld meg az együttműködéseteket?

 

 

Ugye tudod, mit mond a GPS, amikor szerinte elbénázod az általa előírt útvonalat? Újratervezés!

Ez a stratégia időnként a beszerzésben is beválik.

Hogyan?

Egyszerű! Tégy úgy, mintha sosem hallottál volna a cégről! Végy egy nagy levegőt, és azokra a termékekre és szolgáltatásokra írj ki új tendert.

Kezd el újra elemezni, hogy annak a terméknek vagy szolgáltatásnak a piacán ki a legjobb beszállító számodra!

De ne csak úgy tegyél, mintha! Valóban gondold végig újra az egészet!

  • ajánlatadási hajlandóság
  • termék minőség
  • termék dokumentáció
  • ár
  • hozzáadott szolgáltatások
  • szállítási határidő
  • fizetési határidő
  • referenciák

Mind olyan szempont, amit a korábbi vélt vagy valós ismereteidet magad mögött hagyva a nulláról indulva kell elemezni és kiértékelni.

Bár ez a fajta megoldás időt és energiát igényel, időnként érdemes rászánnunk az erőforrásokat, mert meglepő eredményre juthatunk.

 

Németh Eszter

Beszerzésfejlesztési tanácsadó

 

Hirdetés