A magyar KKV-k többségének versenyelőnnyel jár a digitalizáció

Tízből kilenc magyar közép- és nagyvállalat úgy véli, hogy versenyelőnyt biztosítanak számára a digitalizációhoz köthető fejlesztések.

79 százalékuk további korszerűsítéseket tervez a következő 1-3 évben – derült ki a Siemens Zrt. megbízásából készült legfrissebb kutatásból, amelyet a cég ma ismertetett egy sajtótájékoztatón.

Az energiaágazat, egészségügy, közlekedés, ipari gyártás és ingatlanfejlesztés területén végzett reprezentatív kutatásban a cégek 75 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a digitalizáció átláthatóbb és tervezhetőbb működést eredményezve hozzájárult eredményének növekedéséhez. A digitalizációt nem tervező nagyvállalatok 82 százaléka a tulajdonosi, anyavállalati ellenállással indokolja döntését, miközben a középvállalatok 37 százalékánál az anyagi feltételek hiánya a fő probléma.

Madar Norbert, a kutatást végző GKI Digital üzletágvezetője ismertette: valamilyen szinten minden vizsgált munkafolyamatnál megjelent már a digitalizálás, leginkább az adminisztrációs tevékenységeknél, 96 százalékuknál. Ezt követik az általános működési folyamatok 87 százalékkal, a döntéstámogatás 86 százalékkal, legkevésbé, 75 százalékban a gyártási folyamatok digitalizáltak. Elmondta: folyamatosan bővül az a kritériumrendszer, amely alapján egy vállalat digitalizáltnak nevezhető, ma már az internethozzáférés önmagában nem elegendő, a digitalizáció egyben átláthatóbb működési folyamatokat, az elektronikus rendszerek bővítését, adatok gyűjtését és elemzését, az analóg folyamatok kiváltását, a különböző szoftverek összekapcsolását is jelenti. Olyan összetett folyamat, amelynek segítségével optimalizálható egy vállalat működésének minden területe. A válaszadók fele a digitalizáció hatásaként említette, hogy új tevékenységek, területek jelennek meg a vállalaton belül, egyes tevékenységek összehangoltabbá váltak – tette hozzá.
Ismertette: a 2014. év végi adatok szerint 390 ezer társas vállalkozás van Magyarországon, ennek 1,2 százaléka közép- és nagyvállalat, amelyek az összes vállalkozás által elért árbevétel 58 százalékát, 45 500 milliárd forintot termelik. A GKI 2000 magyar céget kérdezett meg, a vizsgált vállalati kör árbevételének mintegy 2,7 százalékát költi digitalizációs fejlesztésekre.

Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója kifejtette: a digitalizáció nemcsak jelentős fejlődési lehetőséget biztosít a vállalatok számára, hanem kiemelt fontossággal bír az ország gazdaságának versenyképessége szempontjából is. Úgy vélte, hogy a magyar cégeknek van még hova fejlődniük a digitalizáció terén, ugyanakkor erős alapokról indulnak, a digitalizációval hatékonyabban, gyorsabban és rugalmasabban működhetnek, amely egyben fenntarthatóbb is.

(MTI – mti.hu, 2016.05.10.)

Hirdetés