A vállalat egy egyszerűbb rendszer kialakítására törekszik partnereivel: ennek érdekében szállítói számára egységes fizetési rendszert vezet be, a kisvállalkozók esetében pedig rövidebb fizetési határidőt alkalmaz.
A Krakkóban megrendezett Tesco Szállítói Konferencián Jamie Walker, a Tesco közép-európai beszerzési igazgatója több mint 1500 szállító előtt jelentette be a változásokat.
“Minden eladott termék mögött emberek és helyi vállalkozások állnak. Annak érdekében, hogy a vásárlóinknak kimagasló minőségű termékeket kínálhassunk, elengedhetetlen, hogy szállító partnereinkkel tartósan együttműködjünk, ezért folyamatosan a közös értékteremtésre, illetve kapcsolataink erősítésére törekszünk.”
“Ennek részeként a szállítói folyamatok egyszerűsítését tűztük ki célul: örömmel jelentem be, hogy 14 napra rövidítettük a kisebb partnereinkre vonatkozó fizetési határidőt.”
A helyi kisvállalkozások működését segítő rövidebb fizetési határidő 2016. október 1-jétől lép életbe. Az új feltételek a Tesco azon Közép-Európában működő szállítóira vonatkoznak, melyek éves árbevétele nem haladja meg a 25 000 angol fontot, azaz – a Tesco által az adott pénzügyi évben használt rögzített átváltási ráta szerint – 10,66 millió forintot. A rövidebb fizetési határidő előnyeit Közép-Európában közel 1000, Magyarországon pedig jelenleg 176 szállító élvezheti.
Az átláthatóság és az egyszerűség növelése érdekében a Tesco a közepes és nagy szállítói számára is standard kifizetési feltételeket vezet be: a frissáru és egyéb élelmiszer szállítóknak 30, a nem élelmiszerjellegű szárazáru szállítóknak maximum 45, míg az egyéb, nem élelmiszer jellegű terméket szállítóknak 60 nap lesz a meghatározott kifizetési határidő.
Az egyszerűség és átláthatóság növelése érdekében az áruházlánc Szállítói Tudakozóvonal bevezetését tervezi, melynek célja, hogy a szállítók 48 órán belül választ kapjanak az együttműködésre vonatkozó kérdéseikre, valamint hogy legyen kihez fordulniuk, ha segítségre van szükségük. A szolgáltatás tesztelése jelenleg is folyik, hónapokon belül pedig mind a négy közép-európai országban bevezetik majd. “Tudjuk, hogy üzleti szempontból milyen fontos a gyors és hatékony kommunikáció. A Szállítói Tudakozóvonal tovább erősíti az együttműködést és az őszinte kapcsolatot üzleti partnereinkkel” – tette hozzá Jamie Walker.
Ezek a lépések mind azt a célt szolgálják, hogy a Tesco szakmai alapokon nyugvó, jövedelmező, hosszú távú és korrekt kapcsolatot alakítson ki a partnereivel.
Jamie Walker
Hitvallása: annyit érsz, amennyit a csapatod.
Hobbija: utazás, squash