Sikeres a Lidl beszállítói programja

220 hazai vállalkozás vett részt a Lidl Magyarország által szervezett Beszállítói Akadémián, melynek célja, hogy tovább bővítse magyar beszállítói hálózatát a vállalat.

A Lidl a magyar beszállítókért program égisze alatt szervezett Beszállítói Akadémiát a hazai vállalkozások támogatására hívta életre a Lidl. Az események alkalmával a résztvevőknek lehetőségük nyílt megismerkedni a csatlakozás feltételeivel, személyesen egyeztetni az áruházlánc képviselőivel, ezen felül adott beszállítói körre fókuszáló előadásokat hallgathattak meg az érdekvédelmi szervezetek és piackutatók képviselőitől a jelenlegi trendekről, a különböző termékkörök piacának helyzetéről, adottságairól és lehetséges kitörési pontjairól. Már első alkalommal 220 cég érdeklődött az iparágilag tematizált, az alapélelmiszerekre, az impulzív vásárlásra ösztönző termékekre, az egészséges táplálkozást és vitalitást támogató termékekre, illetve a friss élelmiszerekre koncentráló találkozók iránt.

A Lidl számára korábban is fontosak voltak a hazai értékek, gyártók és termékek, ezért 2013 márciusában elindította a “Lidl a magyar beszállítókért” programot. A cél az volt, hogy a diszkontlánc még több magyar terméket kínáljon vásárlóinak, egyre több hazai beszállítóval tudjon együttműködni, ezzel is segítve a magyar gazdaság fejlődését és versenyképességét.

Az elmúlt két és fél évben a vállalat megduplázta magyar beszállítóinak számát, 154 új magyar taggal bővült a beszállítói hálózat, így már több mint 400 magyar partner termékei jelentek meg a magyarországi Lidl áruházak polcain. További eredmény, hogy 1700-féle magyar termékkel gazdagodott a szortiment, a hazai termékek forgalma pedig 45 százalékkal magasabb, mint a program indulását megelőzően. A külpiaci eredmények is magukért beszélnek: míg egy éve 117 magyar beszállító 289 terméke 12 európai országban volt jelen, ma már 135 magyar beszállító 406-féle terméke jutott el a Lidl hálózatán keresztül 12 európai ország piacára.

“A Lidl Magyarország számára mindig kiemelt fontossággal bírt a magyar termékek forgalmazása, a hazai beszállítókkal való gördülékeny együttműködés. Célunk, hogy minél nagyobb számban kínáljunk jó minőségű magyar termékeket vásárlóinknak, ugyanakkor megbízható üzleti partnerként álljunk a magyar termelők mellett, és ezzel támogassuk a magyar gazdaság fejlődését, versenyképességét” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Lidl Magyarország büszke arra, hogy a hazai áruházaiban jelenleg több mint 60%-os a magyar termékek aránya, a cél, hogy ezt a számot még tovább növelje. A diszkontlánc bízik abban, hogy a beszállítói program és az Akadémia sikere jövőre is folytatódni fog, melynek eredményeképpen még több kiváló minőségű hazai termék kerül a Lidl boltok polcaira.

Hirdetés