Mikor éri meg a céges ingatlanvásárlás?

Az ingatlanpiac felívelése nemcsak a lakásvásárlásokat pörgette fel, hanem hatott az üzleti célú ingatlanok, irodák és üzlethelyiségek keresletének alakulására is.

Mikor érdemes irodahelyiséget, vagy üzlethelyiséget vásárolni a cégnek?

“Ez függ a vállalkozás rövid, közép és hosszú távú céljaitól. Ha az ingatlan “jó vétel”, tehát jó helyen, a piaci árnál olcsóbban vehető meg, az természetesen megkönnyíti a döntést. De akkor is kifizetődő lehet, ha “átlagos” ár-érték arányú vásárlás valósul meg. Ilyenkor mindig számolni kell a megtérülést. A bérlés gyakran megadja a rugalmasságot, a gyors változtatás szabadságát, ugyanakkor a vásárlás garantálja a biztonságot, a kiszámíthatóságot. Ezek a szempontok mindenkinél más súllyal esnek latba. – mondta Vincze Krisztián, a GDN Hitelcentrum vezetője, aki szerint többnyire érdemes a vásárlás mellett dönteni.

Vincze Krisztián arra is felhívta a figyelmet, hogy a céges ingatlanvásárlás esetében az adózási különbségek is vannak. Ha a cégé a helyiség, akkor az ingatlanra vonatkozóan a költségek, illetve az amortizáció is elszámolható. Az esetleges értékesítéskor pedig nem SZJA szerint kell adózni, hiszen a társaságok a társasági adó hatálya alá tartoznak, eszerint történik az adó megfizetése. Egy megbízható könyvelő ezeket a kalkulációkat gyorsan el tudja végezni, így ezek a számok is rendelkezésre állnak a döntéshez.

“Általánosságban azt mondhatjuk, hogy ha hosszú távon szüksége van a vállalkozásnak az adott ingatlanra, érdemesebb vásárolni, akár banki hitel, vagy lízing igénybevételével. Utóbbi esetben ráadásul a lízingdíjak kamata költségként elszámolható, ami csökkenti a vállalkozás adóalapját is. A “céges hitelezés” eltér a lakossági finanszírozási formáktól. Például itt elérhető egy cash-flow tervre, konkrétan egy jövőbeni bérleti díjbevételre alapozott lízing konstrukció is, ami akár azt is lehetővé teszi, hogy akár friss alapítású cégek is hitelképesek legyenek” – tette hozzá a GDN szakértője.

Hirdetés