Hatalmas érdeklődés övezte az MLBKT jubileumi kongresszusát

A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) november 15. és 17. között immár 25. alkalommal rendezte meg az év legnagyobb logisztikai eseményét, az MLBKT Kongresszust, Siófokon. A három nap alatt közel 600 jelenlegi és jövőbeni logisztikai és beszerzési szakember látogatott el az eseményre, hogy megismerkedjen az iparág jellemző trendjeivel, és ezáltal felkészüljön a holnap kihívásaira.

A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság az általa képviselt szakterületeken kompetenciaközpontként működik. Ennek köszönhetően évről évre kiemelkedő színvonalon rendezi meg az iparág legjelentősebb eseményét.

„A jubileum kétségkívül felszínre hozta a múlttal való számvetést, azonban olyan változások jeleit látjuk magunk előtt, amelyek fényében érdekes visszatekinteni, de ez vajmi kevés eligazítást jelent a jövőre nézve. Az első konferenciánk fogalmi készlete, ezzel együtt tudásunk egy része ma már elavulttá vált, és felértékelődött az új ismeretek megszerzése, a korábbi gyakorlatot megszakító innovációk kezelésének képessége. Az okos logisztika valójában okos embereket igényel. Célunk, hogy az új módszerek és rendszerek bemutatásával segítsünk az eligazodásban” – mondta Chikán Attila, az MLBKT elnöke az esemény nyitónapján.

A kongresszus tematikája a smart logisztika köré épült. Az előadók olyan megoldásokat ismertettek, amelyek ebben a technológiailag folyamatosan változó világban hozzásegítik az egyént és a vállalatokat a sikeres működéshez. Erős hangsúlyt kaptak az Ipar 4.0 logisztikát és a beszerzést érintő aktualitások is, mint például vállalatfejlesztés vagy a különféle innovatív intermodiális megoldások. Ezen kívül több előadás is feszegette a lean folyamatfejlesztés új irányvonalait, a munkaerő toborzás és megtartás kihívásait, a zöld logisztika izgalmas praktikáit valamint a gazdaság más-más területein működő vállalkozások kereslet tervezéséhez való viszonyulásait és módszereit.

„Konferenciánkkal hagyományosan előremutatunk, illetve közösen igyekszünk megoldásokat találni a logisztikai iparágat érintő problémákra. Idén először egy háromnapos játék során mérettették meg magukat a résztvevők, így játékosan, csapatokban ismerhették meg konkurensüket, partnereiket. Jövőre még izgalmasabb, interaktívabb programot tervezünk, amelynek révén azt szeretnénk, hogy ha minél több szakember felismerje a Kongresszusban rejlő lehetőségeket” – mondta Kőhegyi Anita, az MLBKT ügyvezető igazgatója.

A Beszerzés.hu is jelen volt a konferencián

Gulyás János, a Beszerzés.hu oldalt is üzemeltető Südy Consulting tanácsadási üzletág vezetője egy teltházas workshop keretei között nyújtott betekintést a konferencia résztvevőinek abba, hogy a beszállító hogyan használja ki a kiírás hibáit az aukciók és a tenderek során, és hogyan próbál információt gyűjteni a piacról és a konkurenciáról.

 

Az előadás teljes tematikája:

  • Hatékony, és hiteles tendereljárás lefolytatása
    • Milyen a jó beszerző személyes kisugárzása? Mik ennek a hatásai?
    • Hogyan gondolkodnak a beszerzőkről az igénylők, és az értékesítők?
    • Az üzletkötés kulcs eszközei a tendereljárások során
    • Hogyan befolyásoljuk az üzletfeleink gondolkodását, és milyen előnyökkel jár ez?
  • Beszállítói befolyásolás, és manipuláció az ajánlattétel során
    • Hogyan mérlegel a beszállító az ajánlatétel előtt? Milyen szempontok alapján dönti el, hogy megadja-e a legjobb ajánlatát?
    • Hogyan térképezik fel a cégünket, hogyan szereznek üzleti információt a beszállítók?
    • Hogyan manipulálnak bennünket az ajánlatban (tartalmai részek, formai részek, stb.)?
    • Manipulálás eszközei a szerződésekben (jogi csapdák, és kiskapuk)
  • Beszállítói befolyásolás, és manipuláció a tárgyalások során
    • Kommunikációs befolyásolási eszközök, ezek felismerése, és kezelése
    • Piszkos tárgyalási taktikák, és ezek ellenszere
    • Pozitív, szimpátianyerő (szubmisszív) tárgyalási/befolyásolási taktikák
    • Hogyan gondolkozik az értékesítő, hogyan építi fel a tárgyalásait?
  • Hogyan taktikáznak a beszállítók az e-aukciók során?
    • Beszállítók elvi álláspontja az aukciókkal kapcsolatban
    • Hogyan készülnek fel a beszállítók az e-aukciókra?
    • Aukciós stratégiák, taktikák a beszállítók részéről
Hirdetés