A KPMG kutatása szerint a globális cégek vezérigazgatói pesszimistábbak az elemzőknél

A nagy nemzetközi vállalatok vezérigazgatói arra számítanak, hogy idén saját cégük árbevétele 2 százalékkal fog nőni, ami jóval alacsonyabb az elemzők által az egész világgazdaságra előre jelzett 4-4,5 százalékos növekedésnél – ismertette Robert Stöllinger, a KPMG Magyarország vezérigazgatója a könyvvizsgáló felmérésének eredményét Budapesten.

A KPMG vezérigazgatója szerint kérdés, hogy a világgazdaság miképpen tud 2018-ban 4 százalék felett bővülni, ha a világ legnagyobb globális vállalatai közül 1300 vezetője ennek csak a felét tartja saját cégén belül elképzelhetőnek.

Egyik lehetséges magyarázat a pesszimizmusra, hogy a vezérigazgatók közelről látják azokat a problémákat, amelyekkel a vállalatok szembesülnek – mutatott rá.

Kihívások

A vállalatok előtt álló kihívások közül a tanácsadó cég vezetője a generációváltást, az informatikai biztonságot és a digitalizációt emelte ki.

Robert Stöllinger rámutatott: az informatikai biztonsági kockázatok az egy évvel korábbi 5. helyről a második helyre léptek előre a kockázatok rangsorában (első helyen a geopolitikai kockázatok, harmadik helyen pedig a technológiai kockázatok voltak a legfrissebb felmérésben). A válaszadók fele saját bevallása szerint jól felkészült az informatikai támadásokra – tette hozzá, utalva arra, hogy az IT-szakemberek ennél rosszabbnak látják a helyzetet.

A KPMG vezérigazgatója szerint a cégvezetőknek egyre inkább digitális szakemberekké kell válniuk, érteniük kell az informatikai megoldásokat.

Kórász Tamás, a KPMG IT tanácsadó partnere elmondta, az elmúlt két évben a cégek 33 százalékánál fordult elő kibertámadás saját bevallása alapján. Az informatikai támadások ennél azonban nagyobb arányban fordulhattak elő, hiszen nem minden esetben veszi észre a visszaélést a vállalat.

Rakó Ágnes, a KPMG Smart Digital Finance területért felelős partnere azt hangsúlyozta, hogy a cégvezetők a robotizációt és a mesterséges intelligenciát is nagy kihívásnak tartják, és a problémák között említette egyebek mellett a munkaerőhiányt is.

Müller Zsolt, a KPMG retail szektorért felelős igazgatója megjegyezte: a vállalatvezetők legfőképpen attól tartanak, hogy valamilyen váratlan fejlemény felborítja a piacukat, iparágukat. A fogyasztói szokások drasztikus tempóban változnak világszerte, szinte országonként eltér ugyanakkor az átalakulás minősége – mutatott rá. A változásokat jól érzékelteti szerinte, hogy az internetes kereskedelemben élen járó Kínában a megkérdezettek 71 százaléka inkább a pénztárcáját veszítené el, mint mobiltelefonját.

A felmérés adatait tavaly az év vége felé vették fel, magyar vezérigazgató a megkérdezettek között nem volt.

MTI

Hirdetés