Megoldás IT eszközhiány csökkentésére

A Markit speciális programot indított, amelynek neve: GLOBAL IT NOW. Ez segít megoldani az IT hardverek és kiegészítők hiányát az európai vállalatok ezreinél a válság idején.

A válság kezdete óta a nemzetközi vállalatok és az európai kormányzati hivatalok informatikai beszerzési osztályai nagy számban váltak Markit ügyfelekké. Ez nem meglepő, tekintettel a homeoffice eszközök iránti kereslet óriási növekedésére, valamint a Markit azon képességére, hogy pontos raktárkészleteket, egyszerű árazást és rövid szállítási időket tud biztosítani több millió informatikai eszköz kapcsán.

A válságra reagálva a Markit elindította a GLOBAL IT NOW programot, egy széles körű online IT-beszerzési katalógust, amely segít a cégeknek a raktáron levő IT-termékek megtalálásában,  legyenek azok bárhol is Európában.

“Válaszul a válsággal összefüggő kihívásokra, amelyekkel 34 országban 9500 ügyfelünk szembesül most, kevesebb mint két hét alatt fejlesztettük ki a GLOBAL IT NOW szolgáltatást, ami hihetetlenül rövid időnek számít. A GLOBAL IT NOW egy speciális online IT-termékkatalógus, amely egyesíti és megmutatja a közel 200 vezető IT-disztribútor készleteit Európa-szerte “- mondta Andres Agasild, a Markit vezérigazgatója. “Európai ügyfeleink több mint egymillió egyedi IT-termék közül választhatnak mostantól. A raktárkészletek szintjét percre pontosan mutatjuk, ezenkívül összehasonlíthatóak a különböző árak, és naprakészek a szállítási idők is mind az adott országon belüli, mind a határokon átnyúló rendelések esetében. Katalógusunkban körülbelül EGY MILLIÁRD informatikai hardver és kiegészítő eszköz látható, amelyek akár 1 napon belül szállíthatóak.”

A koronavírus mint az innováció motorja

A távoli munkavégzéshez, a felhő- és csoportmunkához és a kommunikációhoz szükséges eszközök, valamint az IT biztonsági termékek hiánya (különösen a notebookok / laptopok, webkamerák, mikrofonok és antivírusszoftverek esetében), igen súlyos méreteket öltött  márciusban és április elején Európában. A növekvő kereslet nagyjából együtt halad a vírussal: legelőbb Olaszországban jelent meg, ahol a vírus először ütötte fel a fejét, igen súlyosan. Mivel a kínai gyártás ténylegesen megállt, és a beszerzési csatornák is kiürültek, sok vállalkozás, amely eddig egyetlen forrásból dolgozó beszállítóra támaszkodott, újra kénytelen volt szétnézni a piacon: különböző IT hardvereket keresnek a távolról dolgozó alkalmazottak számára.

20 európai ország, 6150 vállalkozásának IT vásárlási adatai a Markit ingyenes gyorsjelentésében: „Központosított vagy helyi beszerzések – egy dilemma feloldása a közvetlen IT-beszerzésekben” –  több termékkategória iránt is jelentősen megnőtt a kereslet 2020 első negyedévében.

Növekvő kereslet egyes termékkategóriák iránt, 20 európai országban: 2020 és 2019 első negyedéveinek összehasonlítása alapján. (Grafika: Markit)

IT eszközök logisztikája – folyamatos igények

Az informatikáért felelős beszerzési vezetők (CPO) nem csupán egy hatalmas informatikai termékkatalógushoz férnek hozzá. A Markit-ügyfelek visszajelzései alapján, amelybe beletartozik a Forbes Global 2000 cégeinek 20% -a is, a CPO-k különösen értékelik ezekben a nehéz időkben azokat a megbízható és bevált beszállítókat, amelyek gyorsan tudnak szállítani Európában, közvetlenül az érintett munkavállalók otthonába, és rendelkeznek ügyfélszolgálattal a helyi nyelven is.

„Nehéz szavakba önteni, de ez a helyzet egyszerre inspirál és alázatossá tesz minket. Valóban részei vagyunk a megoldásnak, és ebben a világjárványban, ahol minden jó hír örvendetes, örülünk annak, hogy a Markit világszínvonalú és díjnyertes IT-beszerzési megoldása sok vállalatnak tud segíteni abban, hogy gyorsan megoldja informatikai beszerzési kihívásait ”- mondta Margus Vahemäe, a Markit csoport értékesítési igazgatója. “Köszönetet kell mondanom a fejlesztőknek és a 65 fős csapatunknak: a pénzügyeseknek és akik az ügyfélszolgálaton ülnek, mert éjjel-nappal dolgoznak azért, hogy a vállalatok, kórházak, kormányok és jótékonysági szervezetek szerte Európában megkapják ezeket a létfontosságú eszközöket. Sok szívmelengető történet született ennek eredményeképpen.”

Az ügyfélelégedettség és lojalitás mérésére szolgáló NPS mutató 65%-on áll és tovább növekszik a Markit esetében. Összehasonlításképpen az Amazon mutatója 62%-on áll 2020-ban.

Markit