A gyereknap miatt 30 százalékkal megnő a játékok forgalma egy kutatás szerint

A gyereknap miatt május utolsó két hetében nagyjából 30 százalékos forgalomnövekedést tapasztal egy átlagos májusi héthez képest a Regio Játékkereskedelmi Kft. – közölte a cég saját adatai alapján az MTI-vel.

A magyar szülők és nagyszülők átlagosan 11 800 forintért vásárolnak online, és 7600 forintért vesznek ajándékot az áruházakban, ezek 34 százalékkal, illetve 5 százalékkal nagyobb összegek a tavalyiaknál – ismertette az értékesítési adatokat Gyaraki Dávid marketingvezető a közleményben.

A kutatás szerint a válaszadók 46 százaléka online és áruházban is vásárol, negyedük pedig csak az internetről szerzi be a készleteket.

A játékkereskedő kutatása alapján a kitöltők 40 százaléka 3000-5000 forintért vásárol gyereknapi ajándékot, további 26 százalék 5000-8000 forintért, míg 25 százalék 8000 forintnál is többet szán a meglepetésre gyermekenként. A játék mellé zsebpénzt mindössze a szülők és nagyszülők 6 százaléka ad, jellemzően 4000 forint feletti értékben.

Május utolsó vasárnapját 100 magyar családból 96 ünnepli, ilyenkor a döntő többség valamilyen helyi gyereknapi programon vesz részt, de sokan kirándulással (30 százalék) és állatkerti látogatással (28 százalék) töltik az időt. A vállalat kutatása alapján a trambulin, az ugrálóvár és a kézműves foglalkozások vonzzák a legtöbb gyermeket ezen a napon.

A játékforgalmazó 100 százalékig magyar tulajdonú, országszerte 42 játékbolttal rendelkezik, és közel 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon. A cég tavaly 16,031 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 14 százalékkal többet, mint 2020-ban.

MTI
Címlapfotó: Pixabay 

Hirdetés