V. ECM: nemzetközi kommunikációs és public relations felmérés

Nagyobb döntéshozói jogkört kaptak a kommunikációs szakemberek.

Idén immár ötödik alkalommal adták ki a Grayling által támogatott “European Communication Monitor”-t, mely a legátfogóbb nemzetközi kommunikációs és public relations felmérés. A 43 országot – többek között Magyarországot is – magába foglaló és 2209 PR szakember véleményét tartalmazó kutatás rávilágít a kommunikációs szakértők növekvő befolyására és jövedelmére, ugyanakkor a megkérdezettek 42 százaléka szerint a “public relations” (PR) fogalom már nem az eredeti jelentéstartalommal bír. A 139 oldalas jelentés ingyenesen elérhető angol nyelven a www.grayling.com/news oldalon.

“A jelentés támogatásával a Grayling olyan trendekre kiván rávilágítani, melyek leginkább érintik a kommunikációs szakmát. Ebben az évben az egyik legfontosabb megállapítás a kommunikációs szakemberek helyzetére vonatkozott, mely szerint a 2008. évi válság óta egyre erősebb pozíciót tudhatnak magukénak, valamint a vállalati stratégiák kialakításában is nagyobb szerepet kapnak. Érdemes továbbá kiemelni, hogy hazánkban is jellemző az a tendencia, mi szerint egyre nagyobb igény van stratégiai vállalati kommunikációs szemléletre” – nyilatkozta Ábrahám Gergely, a Grayling Hungary vezérigazgatója.

A jelentés legfontosabb megállapításai közé tartozik, hogy a felmérésben résztvevők 42 százaléka már nem tartja a szakmát megfelelően tükröző kifejezésnek a “public relations” fogalmat. Olyan alternatív elnevezésekre voksoltak, mint például a “vállalati kommunikáció”, a “stratégiai kommunikáció” vagy a “kommunikációs menedzsment”.

Pozitív változás, hogy a kommunikációs tevékenységek egyre nagyobb teret kapnak Európában, ezáltal a szakemberek közvetlenül működhetnek együtt a vezérigazgatókkal és növekvő szerepet kapnak a befektetőkkel, politikusokkal való kapcsolattartásban.
Fontos kiemelni, hogy a válaszadók 93 százaléka nem a cégvezetők és üzletágak, hanem a szervezetek, illetve márkák iránti bizalmat szeretné erősíteni.

Bár a közösségi média mindenki szerint egyre nagyobb teret hódít, a kommunikációs részlegek többsége mégsem rendelkezik megfelelő útmutatókkal, monitoring eszközökkel vagy jogi háttértudással.

A jelentés mindezeken kívül kiemeli, hogy a jövőben a hagyományos és új média hatását, a kapcsolatépítést, valamint a kommunikációs technológiákat illetően lesz leginkább szükség továbbképzésre a szakmában.

Hirdetés

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..