Több mint kétezer döntéshozót kérdeztek meg

A Gfk Hungária Piackutató Intézet és az Ipsos Média, Reklám, Piac- és Véleménykutató Zrt. közös kutatása az Üzleti Döntéshozók Médiaanalízise 2011, melynek kiemelt célcsoportja a vállalatvezetők, döntéshozók köre volt.


Ők azok, akiknek az informatikai, banki, biztosítói hirdetések, autókat, üzleti utakat hirdető reklámok szólnak. A kutatás során több mint kétezer döntéshozót kérdeztek meg arról, hogy milyen médiumokból szokott tájékozódni.

A 2011-es kutatás alapján az üzleti döntéshozók körében a HírTV a legnézettebb tematikus csatorna. A megkérdezett döntéshozók 16,3%-a állította, hogy napi rendszerességgel tájékozódik a HírTV-ből. Egyértelműen kiderül a kutatásból, hogy a HírTV meghatározó információforrás a döntéshozók körében, hiszen a két kereskedelmi csatorna és az m1 után közvetlenül a HírTV-t nézik a legtöbben.

A HírTV vezető beosztású nézői többnyire férfiak, 50 év felettiek, és végzettségük 78%-ban felsőfokú. Kifejezetten érdeklődnek az utazás, a filmek, a kulturális és zenei fesztiválok, az életmód, az egészséges táplálkozás, valamint a színházi programok iránt. Anyagi lehetőségeik is adottak ahhoz, hogy érdeklődésüket kielégítsék. A kutatás szerint a HírTV döntéshozó pozícióban lévő nézői 70%-ban a versenyszférából kerülnek ki, ahol a cég 10 és 100 fő közötti alkalmazottal rendelkezik. A vizsgált célcsoport a HírTV esetében 45%-ban tulajdonosa a cégnek, ahol dolgozik. 84%-uk számára fontos a tájékozottság, és naprakésznek tartják magukat a hírek tekintetében. Többségük számára fontos a stílus, és nyitottak az újdonságok, technikai újítások iránt. 61%-uk egészségesen táplálkozik, és rendszeresen jár orvosi szűrésekre. Szinte minden döntéshozó nézőnknek van autója, a felének több is, mint egy. 47%-nak van életbiztosítása, 39%-uk pedig pénzügyi tanácsadóval is rendelkezik.

Az ÜDMA 2011 kutatás alátámasztja, hogy a döntéshozók körében a HírTV nézettsége átlagon felüli, és olyan célcsoport jelentős elérését biztosítja, ami más kábelcsatornákkal nem lehetséges.

(HÍRTV)

- H I R D E T É S -