Korszerűtlen irodagépeket használnak a vállalkozások

Csupán a cégek egyharmada szerez be új irodai eszközöket, ha a régiekkel már nem hatékony a munkavégzés – derül ki a Budapest Bank és a GfK Hungária piackutató közös felméréséből.

 
A kutatást a Budapest Bank megbízásából a GfK Hungária végezte 2013 június-augusztusában 300, legalább kétéves üzleti évvel rendelkező, 10-700 millió forint éves nettó árbevételű vállalakozás telefonos megkérdezésével.
 
A felmérés szerint elsősorban a szükség határozza meg a vállalkozások irodagép-beszerzését: 92 százalékuk nem tervez előre, akkor dönt csak róla, amikor az épp aktuálissá válik, például ha már nem javítható az eszköz vagy új munkatárs érkezese miatt új gépekre van szükség. Ennek megfelelően az sem jellemző, hogy tudatosan, időről-időre modernebbre, hatékonyabbra cserélnék a meglévő berendezéseket.
 
Leginkább az asztali számítógépek, monitorok, laptopok esetében gyorsabb a csereidő, de ezeket is csak minden hatodik cég cseréli 2-3 évente, harmaduk 4-10 évente, szintén harmaduk pedig akár ennél is hosszabb időközönként, amikor már használhatatlanná válik az eszköz. A többi berendezést – nyomtatók, szkennerek, fénymásolók – a vállalkozások 20 százaléka cseréli 2-5 éven belül, a túlnyomó többség viszont csak akkor vásárol ezekből újat, ha a régi eszköz már nem hatékony vagy véglegesen elromlott.
 
A kutatás adatai szerint az irodagépek kiválasztásánál is kezd elterjedni a "smart shopping": a cégek nagy része, 78 százaléka már nemcsak azt nézi, hogy mennyibe kerül maga az eszköz, hanem figyelembe veszi a fenntartási költségeket, így a szervízelést, és az alkatrészpótlást is.
 
Előnyt jelent, ha a gép szervízelését is biztosítja beszállító.
 
Az irodatechnikai eszközök vásárlását a legtöbb vállalkozás saját forrásból finanszírozza egyösszegű átutalással (59 százalék) vagy készpénzfizetéssel (45 százalék).
 
(MTI – mti.hu, 2013.10.17.)
Hirdetés