A hazai cégek több információt is megoszthatnának a világhálón

Míg Nyugat-Európában az ipari beszállítók csaknem 75 százaléka elérhetővé tesz részletes információkat a weboldalán a keresett termékről, addig Magyarországon ez az arány csak 29 százalék. A magyar ipari cégek még mindig elsősorban abból indulnak ki, hogy vevőik nem használják az internetet, ami már rég nem igaz.

A hazai cégek közötti online kereskedelem öt évvel van lemaradva a nyugati országokhoz képest a szakportál pénteki közleménye szerint.

A Tablazat.hu magyar és külföldi forgalmazók weboldalán megjelenő ipari termékeket és az ezekről elérhető információkat vizsgálta, hogy kiderítse, milyen különbségek vannak a nyugat-európai és a hazai beszerzők által elérhető online információk között. A vizsgált termékek között olyan kereskedelmi cikkek szerepeltek, mint a targonca, a szivattyú vagy a minőségtanúsítási rendszer.

A hazai vállalatok weboldalain többnyire éppen a beszerzők számára legfontosabb információk, a termékleírások nem teljesek vagy hiányoznak – közölte a beszerzői portál.

A világhálón 2009-ben még nagyon kevés ipari tartalom volt elérhető. A nyugat-európai országokban körülbelül ekkor jöttek rá, hogy vásárlás előtt a beszerzők is egyre inkább a webet veszik igénybe adatgyűjtésre, így termékeik részletes adatait elkezdték feltölteni honlapjaikra.

Magyarországon ekkor az ipari cégek többségének még nem volt weblapja. Amelyeknek volt, azok is inkább online névjegykártyaként, a cég nevének és elérhetőségeinek megjelenítésére használták. Mára a helyzet változott ugyan, de a beszerzőket leginkább érdeklő információk még mindig alacsony arányban érhetők el a neten – idézi a közlemény Kócsi Norbertet, a Tablazat.hu beszerzői szakértőjét.

(MTI – mti.hu, 2014.06.06.)

Gyakran érzi úgy magát az ember, nem csak a munkahelyén, hanem otthon is, mint egy labirintusban, ahol nehezen vagy éppen sehogy sem leli meg a menekülési útvonalat. Nem találja azt az információt, mely megoldást jelentene a problémájára. Nagyon üdítő tud lenni az, amikor minden kérdésére választ kap az ember, olyan formában és stílusban mely számára a legmegfelelőbb.

Egyértelműen versenyhátrányba kerül az a cég, mely nem nyújt kellő mennyiségű és minőségű információt termékeiről, szolgáltatásairól. Ez egy alapvető elvárás volna manapság egy vállalattal szemben, mely nem csak a pozícionálást segítené, de még könnyebben is megtalálható volna bárki számára a keresett információ. Az online világot ma már nem érdemes megkerülni, nyitottnak kell lenni az új dolgokra, és élni kell a lehetőségekkel, szem előtt tartva a jelenlegi technológiai elvárásokat egy céges weboldallal vagy webáruházzal kapcsolatban.

Ne emeljünk fel magunk köré labirintusokat, útvesztőket! Helyette ismerjük meg jobban a célcsoportunkat és könnyítsük meg az életüket.

Hirdetés