Kiegészítők beszerzése – apró dolgok, amelyek igenis sokat tesznek az irodai well-being megvalósulásáért

Korábban már írtunk az ergonomikus, kényelmes, modern, fizikai és lelki jólétet biztosító irodák kialakításának lehetőségeiről.

Tisztában vagyunk vele, hogy annak a vállalatnak, amely rá szeretne lépni arra az útra, amely célul tűzi ki dolgozói egészségének megőrzését és az irodai well-being megvalósítását is, esetenként komolyabb beruházásokban, nagyobb összegű beszerzésekben is gondolkodnia kell.

Azonban, ha csak kisebb büdzsé áll rendelkezésre ezen célok megvalósulására, akkor sem kell lemondani erről a lehetőségről!

Azon vállalkozásoknak, amelyek első lépésben kisebb beruházásokat engedhetnek meg maguknak, szintén vannak javaslataink, gazdaságos megoldásaink. Hiszen néhány praktikusan beszerzett irodai kiegészítővel igenis sokat lehet tenni munkatársak egészségének megőrzéséért!

Tudta, hogy az 1989-ben elfogadott, a munkahelyi biztonságról és egészségvédelemről szóló európai keretirányelv (89/391/EGK) komoly elvárásokat támaszt minden munkáltató számára a munkahelyi biztonság és munkahelyi egészségvédelem megvalósítására?

Az Európai Biztonsági és Egészségvédelmi jogszabály előírja a biztonságra és egészségvédelemre vonatkozó minimum követelményeket, amitől a tagállamok szigorúbb intézkedésekkel – vagyis a munkavállalóra nézve pozitív irányban – eltérhetnek. A jogszabály elsődleges célja a megelőzés, vagyis azon mozgásszervi, és érrendszeri megbetegedések elkerülése, amelyek elsősorban a dolgozók számítógép előtt töltött, huzamos ideig tartó ülő munkájának eredményeképpen alakulnak ki.

A jogszabály 4 zónára helyez kiemelt hangsúlyt: a gerincre, a csuklóra, a nyakra, valamint az úgynevezett “aktív” munkavégzésre.

Lássuk, milyen megoldások léteznek ezen fókuszterületek megóvására, néhány praktikus irodai kiegészítő beszerzésével!

1. zóna: A háti- és gerincpanaszok megelőzéséhez a legjobb választás egy deréktámasz és egy lábtámasz. E két apróság biztosítja, hogy a hosszú ideig történő gép előtt üléskor se görnyedjen a hát, s a test a több órán át tartó irodai munka közben is egészséges pozíciót vehessen fel.

2. zóna: A csuklópanaszok elkerülésére minden esetben ergonomikus csuklótámaszt javasolunk. Ez biztosítja, hogy akár egérhasználat közben, akár gépeléskor is stabil, egészséges, komfortos pozíciót vegyen fel a kar.

3. zóna: A nyaki- és látáspanaszok megelőzésére a legkiválóbb megoldás egy monitoremelő, vagy egy külön erre a célra tervezett monitortartó állvány, amely biztosítja, hogy a monitor teteje a munkavállaló szemmagasságával egy vonalban legyen. Ez biztosítja  ugyanis azt, hogy munka közben ne folyamatosan lefelé, hanem egyenesen előre kelljen nézni.

4. zóna: A munkavégzés aktívvá tételéhez  a spinalis széken és az emelhető asztalon túl az egyedileg kialakítható munkaállomásokat, monitortartó állványokat, csúszásgátló szőnyegeket javasoljuk. Így a dolgozók az irodai munkát egyaránt tudják állva, vagy ülve végezni.

Fontos tehát, hogy amikor egy-egy beszerzésről döntünk, ne csak a költség oldalt lássuk, hanem magát az embert, és annak egészségét is a számok mögött! Hiszen, egy-egy praktikus kiegészítő akár a táppénzen töltött napok számát, vagy akár a fluktuációt is képes csökkenteni cégünknél.

Hiszen mindannyian tudjuk, hogy a megfelelően kialakított, egészséges munkahelyi környezetben jobban érzik magukat a munkavállalók. Munkakedvük bizonyíthatóan magasabb, ami pozitív hatással van a teljesítményükre, és ezáltal az egész vállalat eredményességére.

Egy cég számára a legjobb munkavállaló a munkájában boldog és egészséges munkavállaló.

Ehhez beszerzőként Ön is hozzájárulhat egy-egy okos döntéssel.

Ergonomikus kiegészítőkkel kapcsolatos kérdések esetén forduljon bizalommal cégünk ügyvezetőjéhez, Nietschné Gadányi Máriához, hogy személyre és cégre szabott megoldásainkkal megkönnyítsük beszerzési döntését és segíthessük megóvni a dolgozók egészségét!

 

Nietschné Gadányi Mária

az egészséges irodák szakértője 30 éve

tel: (+36) 30/950-9520
e-mail: info@nietsch.hu

(Szponzorált tartalom)

Hirdetés