Titkos recept recesszió idejére beszerzőknek

Az elmúlt hetekben áttúrtuk a 2008-as gazdasági válság alatti vállalati stratégiákról készült elemzéseket. Mit tanulhatunk a történelemből?

A gazdasági válság időszakában végzett felmérések azt mutatják, hogy a cégek döntő többsége a túlélésre fókuszált és a rövid távban gondolkodott. A növekedéshez és az innovációhoz kapcsolódó célok alig voltak jelen a vállalati stratégiákban. A vezetői gondolkodásmód pedig jelentősen befolyásolhatta a vállalati stratégiákat a válság időszakában.

A másik jelentős tényező a pénzügyi források rendelkezésre állása volt. Ugye nem kell mondanom, hogy ez a tényező mennyire múlik a hatékony és nagy belső elfogadottsággal rendelkező BESZERZÉSI OSZTÁLYON?

Logikus: ha nincs pénz a kasszában, ha elfolyik a pénz, nem lehet hosszú távra tervezni vezetőként.

Ahol volt pénz és a menedzsment növekedés fókuszú volt, ott új fejlesztésekbe kezdtek, befektetettek, innováltak és képezték az embereket, hogy új, magasabb színvonalat képviselő termékeket és szolgáltatásokat kínáljanak vevőiknek.

Az igazi sikertörténeteket azok a vállalatok írták a recesszió után, amelyek az innovációt már a válság időszakában elkezdték.

A kilábalás másik sikerstratégiája az empirikus vizsgálatok alapján a vállalatközi kapcsolatok megerősítése volt.

A költséghatékonyság és az innovációs képességek fejlesztésének követelménye arra ösztönzi a vállalatokat, hogy a stratégiai szövetségek új formáját alakítsák ki. A cél: gyorsítani, új képességeket bevonni és megosztani a kockázatokat.

Összefoglalom. Nyertesként akarsz kilábalni a válságból? A recept tehát ez:

 

3 konkrét tipp a megvalósításhoz:

1. Pörgesd fel a beszerzési osztály kompetenciáit a lehető leggyorsabban!

Tréningjeinket kérheted kihelyezve, minden ízükben a saját cégetek speciális helyzetére szabva! Nézd meg a tréningjeink listáját, és válassz most!

2. Networkölj! Találkozz világelit ligába tartozó cégekkel a Beszerzői Báron!

A Világgazdasági Fórum a 4. ipari forradalom úttörőjeként ismerte el a Tevát, akik ezzel 2022-ben csatlakoztak a Global Lighthouse Networkhöz. Mi nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a Beszerzői Bár 4.0 egyik témavezetője ilyen világelitbe tartozó vállalattól érkezik! Varga Zoltán, a Teva beszerzési vezetője október 13-án az energiabeszerzések témáját vezeti és moderálja majd. Biztosítsd be a helyed most!

3. Kattints ide és ezt a cikket küldd el a beszállítódnak, ha árat akar emelni!

“Legyünk egy kicsit proaktívabbak, várjuk el a kereskedőktől, hogy adatalapon kommunikálják az emelési igényüket. Ők sem fogadnák el, hogy ha írnék holnap egy e-mailt számukra, hogy a „COVID, árfolyam, infláció, energiaárak, háború” olyan szinten érintették a cég bevételét és profitját, hogy a következő hónap elejétől 15-30 százalékkal kevesebbet tudunk fizetni a termékükért és szolgáltatásukért.”

Chen képe a Pixabay -en.

- H I R D E T É S -