A Sanofi nyerte el az EIPM Peter Kraljic Kiválósági Díját

A Sanofi nyerte el „Az év szervezete” címet a 2012-es European Institute of Purchasing Management (EIPM) díjkiosztón. 

Mindig nagy örömünkre szolgál, ha egy díj elnyeréséről szerzünk tudomást, s tárhatjuk azt a széles szakmai közvélemény elé. Különösen örülünk, ha a díjnak van magyar vonatkozása is. Ebben az esetben erről is szó van.

Az EIPM (European Institute of Purchasing Management) Európában egyedülálló módon széles szolgáltatási körben a beszerzésre specializálódott. Szinte nincs olyan európai nagyvállalat, amelyik még ne került volna kapcsolatba az EIPM-mel. Oktatási tevékenységén túl különböző kategóriákban hirdet versenyt a vállalatok beszerzési szervezetei számára immár több éve.

2012-ben a „The organization of the Year” díj győztese a Sanofi Beszerzési szervezete!

A Sanofi a Chinoin Zrt és a Sanofi-Aventis Zrt. tulajdonosaként van jelen a hazai piacon. A hazai leányvállalatok a 2012 januárjában kinevezett országos hatáskörű beszerzési igazgató, Varga Zoltán irányításával az elmúlt évben szervezték újra beszerzési tevékenységüket. A tavaly júniusban felállt új szervezet alapja a kategória-menedzsment és szervesen integrálódik abba a szervezeti modellbe és módszertanba mellyel a Sanofi az EIPM elismerését is kivívta.

Gratulálunk a vállalatcsoport beszerzésében dolgozó minden munkatársnak! Büszkék vagyunk rájuk! További sok sikert kívánunk!”

Kemendy Nándor

Budapest, 2013.02.27.                                                                  

Az European Institute of Purchasing Management (EIPM) 1990 decemberében alakult meg a beszerzési terület felsővezetőinek európai képzési- és oktatási központjaként.

„A díj elnyerése nem csupán óriási siker a Sanofi számára, hanem kézzelfogható eredménye mindazon erőfeszítéseknek is, amelyeket a menedzsment és a Beszerzés nemzetközi szinten tesz a Sanofi teljesítményének előmozdítása érdekében” — jelentette ki Jean-Philippe Collin, a Sanofi beszerzési igazgatója. „Ez a díj a beszerzési szervezet kiváló színvonalának az elismerése, mely egység a vállalat átalakulásának egyik alappillérévé vált. A Sanofi Beszerzési Igazgatósága – mint a vállalat versenyképességének egyik stratégiai támogatója- tevékenységében a célirányos kategóriamenedzsmentre, az összehangolt üzleti partnerségre, az új akvizíciók magas szintű integrációjára, illetve a» vásároljunk olcsóbban, jobbat, kevesebbet «alapelvére támaszkodik.”

A 100 országban mintegy 118 000 dolgozót alkalmazó Sanofi az egészségügyi terület egyik vezető nemzetközi vállalata, árbevétele eléri a 33,4 milliárd eurót. A különféle beszerzéseire évi mintegy 13 milliárd eurót fordító vállalat két évvel ezelőtt kezdte meg azt az átalakulási folyamatot melynek célja a kiválóság elérése a beszerzési területen. A beszerzési egység öt kategória, nyolc régió és négy központi team – Beszerzési HR, Beszerzési Mérnökség, Beszerzési kontrolling, valamint a NEXTS, Procure-to-pay megoldás- köré szerveződik:. A beszerzési terület globális szinten –  80 országban – mintegy 1000 dolgozót foglalkoztat.

http://www.eipm.org/1-Pages/OnlineTools_TheAward.htm

Az EIPM Peter Kraljic Díjáról

Az EIPM Peter Kraljic Díj azokat a beszerzési szervezeteket hivatott elismerésben részesíteni, amelyek példaértékű modellként szolgálnak minden más szervezet számára azáltal, hogy döntően hozzájárulnak saját szervezetük kiváló teljesítményéhez, nagyfokú kreativitást és innovációs készséget tanúsítanak, hatékony és fejlett eljárásokra támaszkodnak, aktív szállítófejlesztési tevékenységet folytatnak, valamint környezettudatosságról és társadalmi felelősségvállalásról tesznek tanúbizonyságot. Peter Kraljic (sz. 1939) a McKinsey vállalati tanácsadó cég nyugalmazott igazgatója; ahol 2002-es visszavonulásáig mintegy 32 éven keresztül töltött be különféle vezető pozíciókat. 1983-ban alkotta meg a Kraljic-féle beszerzési portfólió modellt. A modell a mai napig népszerű és hasznos eszköz világszerte; segítségével a vállalatok beszerzői a cég vásárlóerejének legteljesebb mértékű kihasználásával képesek csökkenő költségek mellett is fenntartani a maximális ellátási biztonságot. A beszerzés így alapvető rutinfeladatból stratégiai funkcióvá lépett elő.

Hirdetés

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..