Avagy egy beszerző megpróbáltatásai:
– Hi, üdv az élelmiszeriparban! Te vagy az új Global Commodity Manager?
– Szia, igen, a héten álltam be!
– Király, remélem te is fogyasztod a kajáinkat, azért vagyunk itt! Szóval hozzád tartozik majd az autóflotta?
– Igen, én a gépjármű költési kategóriát viszem. A fela…
– Bocsi, bocsi, gratulálok ezt tök jó, akkor adom a slusszkulcsot!
– Hogy? Nem értem…
– Viheted is az autómat a gumishoz. Még mindig a nyári van rajta, már rég le kellett volna cserélnem.
– Valamit félreértesz… Én a költési kategória beszerzésért vagyok felelős. Kategória menedzsment alapján – amit a beszerzes.hu-nál tanultam – alakítom ki a világszintű gépjármű beszerzési stratégiát, elemzem az igényeket, és a költést, tárgya…
– Aha, értem, de ha valami gond van az autómmal, akkor azért eldobod nekem a szervizbe, ugye?
– Sajnálom, ezt nem tudom megtenni, de igyekszem olyan beszállítókat találni, akik ezt úgy teszik meg, ahogy ez neked, és a cégnek is a legköltséghatékonyabb!
– Ööö… hát, nem akarlak savazni, de nekem ez a „beszerzés” egy elég nehezen megfogható meló, de hát biztosan szükség van rá… én akkor lépek is!
– Várj, csak egy kérdés: te mivel foglalkozol?
– Én Senior Valustream Process Initiation Specialist vagyok. Egy projektet viszek pár éve, ami azt vizsgálja, hogy a Z generációs kecsua indiánok táplálkozás szokásváltozásai hogyan befolyásolják a közösségi médián keresztül a szingli busmanok online fókahús vásárlási trendjét!
A valósággal való bármilyen hasonlóság csak a véletlen műve. 🙂
Südy György