A kormány támogatja az elektromos hajtású autók vásárlását, az idén erre 2 milliárd forintot biztosít – mondta a nemzetgazdasági miniszter szerdán Budapesten egy szakmai fórumon.

Varga Mihály az Emobility Forum 2016 elnevezésű konferencia megnyitóján közölte: a kormány elektromos hajtású személyautók és kishaszon-gépjárművek beszerzéséhez ad anyagi segítséget.

A támogatás a bruttó vételár 21 százaléka, maximum 1,5 millió forint, csak új járművek megvételére, lízingelésére vonatkozik, amelyek ára nem haladja meg a 15 millió forintot – mondta Varga Mihály.

Tájékoztatása szerint október 27-től lehet pályázni a támogatásra. A vásárlók lehetnek természetes személyek, gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók, civil szervezetek, helyi önkormányzatok, köztestületek és költségvetési szervezetek.

A nemzetgazdasági miniszter közölte azt is, hogy a pályázati kiírás rövidesen elérhető lesz a kormány.hu, valamint az e-mobi.hu oldalon. Hozzáfűzte: a most bejelentett támogatásra a kormány jövőre is biztosít forrást. A szaktárca közlése szerint jövőre 3 milliárd forintra nőhet a keret.

 

Mint mondta: a kormány 2020-ig 3 ezer nyilvános töltőállomás létesítését irányozta elő, hogy Magyarország minden régiója elérhető legyen elektromos járművekkel is. A szabályozási rendszert is módosították: bevezették a zöld rendszámot, egyszerűsítették a töltőberendezések létesítésére és üzemeltetésére vonatkozó szabályokat, és számos adókedvezményt biztosítanak.

Aláhúzta: a cél az, hogy 2020-ra a környezetbarát járművek száma elérje 30 ezret. Az iparági vélemények szerint 2020-ra csökken olyan szintre az akkumulátorok és ezen keresztül az elektromos autók ára, hogy azok támogatás nélkül is versenyképessé váljanak a hagyományos autókkal.

A magyarok négyötöde benzinüzemű járművet használ egy felmérés szerint

Továbbra is stabil a benzinüzemű autók fölénye Magyarországon a dízellel szemben, az autósok 82 százaléka benzines járművet használ – derült ki a Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített országos, reprezentatív felmérésből.

Az MTI-hez szerdán eljuttatott tájékoztatásban hozzáteszik, ez az arány a korábbi felmérésekhez képest valamelyest csökkent, korábban 85-86 százalékot regisztráltak. A gázüzemű, hibrid vagy elektromos meghajtású járművek aránya mindeközben statisztikailag továbbra sem kimutatható.

A Bosch egyik kiemelt fejlesztési területe a benzinüzemű motorok hatékonyságának növelése. A cég szerint a kis hengerűrtartalmú, három- vagy négyhengeres, turbófeltöltővel ellátott, közvetlen befecskendezéses benzinmotorok egyre nagyobb méretű és tömegű járművek meghajtására válnak alkalmassá, miközben jóval könnyebbek a korábbi generációs benzinmotoroknál.

Hirdetés