Tippek a hatékony telefonos tárgyaláshoz

Mennyire érzed magad magabiztosnak, és hatékonynak, ha telefonon vagy videokonferencián tárgyalsz? Tudatosan másképpen kommunikálsz, mintha személyes tárgyalás lenne? Tudsz jobban figyelni a másikra, és észrevenni a hangjában, ha elbizonytalanodik, blöfföl?

Mutatunk három tippet, amikről bővebben is tanulhatsz tárgyalástechnikai tréningjeinken!

1. Kérdezéstechnika

Alapszabály, hogy a telefonos tárgyalásnál többet kell beszéltetni a másikat. Mivel a testbeszédből csak a hangja marad, ezért többször el kell mondatni – akár ugyanazt a mondatot/üzenetet is – a másikkal. Tehát használj kérdéseket, lehetőleg nyitott kérdéseket (kifejtőseket).

2. Elemzés

Amikor a másik elismétli a mondanivalóját akkor figyeld a változásokat, ill. azokat a jeleket, amelyek blöffölésre, izgalomra, bizonytalanságra utalhatnak: változó hangszín vagy hangsebesség, mondat végi hangsúly fenntartása.

 3. Asszertivitás

Ha meg akarod győzni a másik felet, és szeretnéd, hogy még a telefonon is átsugározzon a karizmád, akkor ki kell maxolnod a meggyőző kommunikáció eszköztárát: hangulatfestő szavak, személyessé tenni a kommunikációd (mindkét irányban), konkrétumok, vizualitás, bevonás.

A fenti pár pontok kívül még több mint egy tucat olyan dolog van, amire figyelni kell.
Ha szeretnéd a teljes tárgyalási eszköztárat elsajátítani, és profikkal gyakorolni, akkor gyere el a gyakorlatorientált, kiscsoportos képzéseinkre! Már tantermi, és online verzióban is! Bővebb információt ide kattintva találsz beszerzési képzéseinkről.